فونیکسریمکسبهتام

انتقاد وزیر بهداشت از خلف وعده در تحویل ۱۰۰۰ آمبولانس تولید داخل

عصر خودرو- وزیر بهداشت ضمن انتقاد از خلف وعده کسانی که قرار بود ۱۰۰۰ دستگاه آمبولانس تولید داخل را به اورژانس کشور تحویل دهند گفت: امیدواریم این آمبولانس‌ها طی چند ماه آینده تحویل داده شوند.

انتقاد وزیر بهداشت از خلف وعده در تحویل ۱۰۰۰ آمبولانس تولید داخل
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دکتر سید حسن هاشمی در مراسم افتتاح همزمان پنج پایگاه اورژانس هوایی در شهرهای یاسوج، طبس، علی گودرز، لار و جهرم گفت: امیدوارم سال 96 برای کشور سالی آرام باشد.

    وی بااشاره به انتخابات پیش‌رو، در عین حال گفت: متاسفانه سبک انتخابات ما دارد شبیه انتخابات غربی‌ها می‌شود البته حرف زیاد می‌زنیم اما مدل برگزاری انتخاباتمان شبیه غربی‌هاست که مولفه‌های غیر اخلاقی بر آن حاکم  شده است.

    وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با بیان اینکه امیدوارم که کسی بیمار نشود گفت: اگر هم کسی بیمار شد شما اورژانسی‌ها باید بعد از خدا به دادش برسید و بتوانید کمک کنید.

    هاشمی با اشاره به ایجاد سازمان اورژانس در کشور گفت: در سال جاری اقدامات خوبی در حوزه اورژانس انجام شد که بهترینش این بود که اورژانس به عنوان سازمان شناخته شد و امیدواریم بتوانیم اساسنامه سازمان اورژانس را در این دولت تصویب کنیم تا شکل و قوام مناسبی پیدا کند. من شک ندارم که اورژانس در شکل یک سازمان بهتر می‌تواند کمک کند اگرچه انتظار داریم همه خدمات مربوط به این حوزه اعم از هلال احمر، پلیس، اورژانس و ... در قالب یک سازمان دیده شوند.

    هاشمی با بیان اینکه فکر می‌کنم این دوران در حوزه اورژانس دورانی متفاوت خواهد بود افزود: خودم هم فکر نمی‌کردم که بتوانیم در این دولت 30 پایگاه هوایی اورژانس راه اندازی کنیم. البته هنوز هم فرصت هست تا بتوانیم در چند ماه آینده پایگاه‌های دیگری را افتتاح و ناوگان اورژانس هوایی را راه اندازی کنیم و بالگردهای تخصصی اورژانس را در کشور داشته باشیم.

    وزیر بهداشت ضمن انتقاد از خلف وعده کسانی که قرار بود 1000 آمبولانس تولید داخل زمینی را برای اورژانس فراهم کنند گفت: در بحث تامین آمبولانس در آن بخشی که به ما اجازه دادند تا آمبولانس‌ها را از خارج از کشور خریداری کنیم شاهدیم که این کار به طور کامل انجام شده است اما در بخشی که به عنوان حمایت از تولید داخل صورت گرفت، اذیت‌مان کردند قرار بود 1000 دستگاه آمبولانس تولید داخل به ما تحویل داده شود که علی رغم پرداخت بخشی از پول آن، همچنان آنها را نگه‌داشتند و خلف وعده کرده‌اند به طوریکه هنوز یک دستگاه آمبولانس تولید داخل را هم به ما تحویل نداده‌اند که امیدواریم در چند ماه آینده این آمبولانس‌ها تحویل داده شوند.

    هاشمی همچنین گفت: در عین حال 400 دستگاه آمبولانس ویژه هم برای مناطق صعب العبور در شرف خرید است که امیدواریم به سرانجام برسد.

    وی با بیان اینکه بخش عمده و مهم کار اورژانس در دست نیروی انسانی است گفت: ما در این قسمت گلایه مندیم. چرا که خوب یاری‌مان نکرده‌اند و نگاه به دستگاه ما مشابه سایر دستگاه‌هاست. این در حالیست که در حوزه اورژانس مسئله جان مردم مطرح است و ثانیه‌ها اهمیت دارند و اورژانس کشور پشتیبانی ارائه خدمات را بر عهده دارد چرا که در حوادث آنچه که آرامش بخش است شماره 115 و حضور تکنسین‌های با مهارت و با تجربه اورژانس است.

    هاشمی گفت: امیدوارم در دولت آینده در زمینه نیروی انسانی کمک بیشتری به اورژانس شود. باید توجه کرد که ما همان روز اول اعلام کردیم که به 7500 نیرو نیاز داریم و نکته مهم دیگر این است که پرسنل اورژانس باید استخدامی باشند نه قراردادی و تبصره‌ای، چرا که در اورژانس تجربه بسیار مهم است و نمی‌شود که نیروها دائما در حال تغییر باشند و این به صلاح سلامت مردم نیست.

    هاشمی تاکید کرد: فکر می‌کنم در سازمان اورژانس که در آینده ایجاد می‌شود حتما باید موضوع ارتقای شغلی و رتبه‌ای را هم در نظر بگیریم و بتوانیم نیروهای مختلف از نظر خدمات، دانش و مهارت را داشته باشیم، طبعا آموزش ضمن خدمت در این زمینه بسیار مهم است. خود من چند هفته پیش گرفتار شدم و از اورژانس 115 کمک گرفتم که دو نفر برای کمک آمدند، البته یک نفرشان آموزش دیده و با مهارت بود و دیگری تازه کار، در همان زمان فکر کردم که چه کار خوبی کردیم ناوگان اورژانس را نوسازی کردیم. بنابراین امیدوارم شما هم با در نظر گرفتن این نکات بخشی از شفای درد و مرهم مردم باشید.

    هاشمی خطاب به تکنسین‌های آورژانس گفت: مطمئن هستم که در نوروز امسال هم مانند سال‌های قبل حضورتان پررنگ خواهد بود. باید توجه کرد که مردم هیچ گاه شکایتی از اورژانس پیش بیمارستانی نداشته‌اند و از آن راضی هستند و همین که تکنسین‌های اورژانس حضور داشته باشند بخشی از آرامش برای مردم ایجاد شده است.  در ایامی که همه مردم کنار خانواده‌هایشان هستند تکنسین‌های اورژانس، پلیس، نیروهای آتش نشانی و ... همه در حال ارائه خدمتند که من از همه آنها تشکر می‌کنم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط