فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو ژنو (۱۱۹)

تکامُل کوچولوی جسور فورد + ویدئو

عصر خودرو- نسل جدید هات‌هَچ ساب‌کامپکت فورد، یعنی فی‌یستا ST در حالی آماده رونمایی رسمی در موتورشو ژنو می شود که در کنار بلوغ بصری و ابعادی، و بهره‌مندی از حالت های سواری متعدد برای پاسخگویی به نیاز لحظه ای راننده، از موتور ۳ سیلندر ۱.۵ لیتری توربو (EcoBoost) جدیدی نیرو می گیرد که قدرت موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری توربو نسل قبل را دارد.

تکامُل کوچولوی جسور فورد + ویدئو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، این موتور آلومینیومی با 197 اسب‌بخار قدرت و 290 نیوتن‌متر گشتاور بیشینه، متصل به گیربکس 6 سرعته دستی، شتاب صفر تا صد 6.7 ثانیه به فی‌یِستا ST 2018 می دهد. جالب تر اینکه این نیمچه نیروگاه جمع‌وجور، برای صرفه‌جویی در مصرف سوخت، دارای قابلیت غیرفعال سازی یکی از سیلندر ها در سرعت های پایین، سواری در سرعت های ثابت بزرگراه و سواری خلاص در سرازیری هاست. قابلیت انتخاب حالت سواری از بین گزینه های عادی، اسپرت و پیست نیز برای این هات‌هَچ آمریکایی در نظر گرفته شده که مپ موتور، کنترل هرزگردی، کنترل پایداری الکترونیک، طنین اگزوز، کیفیت صدای موتور داخل کابین و حساسیت فرمان برقی را با توجه به حالت انتخاب شده، تنظیم می کند. فی‌یستا ST 2018 دارای سیستم توزیع متغیر گشتاور ترمز-محور نیز هست.
    هات‌هَچ ساب‌کامپکت فورد در کابین دارای صندلی های اسپرت گودرفته ریکارو، غربیلک فرمان کف‌تخت و نسل سوم سیستم اطلاعات و سرگرمی Sync است و سوار بر چرخ های 18 اینچی، برای اولین بار با رنگ آبی مایع مخصوصی قابل سفارش خواهد بود که از پالت رنگ های فورد GT گرفته شده است. فی‌یِستا ST جدید از زمستان سال آینده در دو اتاق 3 و 5 درب در اروپا عرضه خواهد شد.


     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط