فونیکسریمکسبهتام

کارپینو، رقیب جدید اسنپ و تپسی

عصر خودرو- پس از ورود تاکسی های اینترنتی به کشور، حالا یک شرکت کانادایی – ونزویلایی با حمایت تاکسیرانی وارد رقابت با اسنپ و تپسی می شود.

کارپینو، رقیب جدید اسنپ و تپسی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تک‌شات، اپلیکیشن کارپینو که اخیرا به بازار آژانس های اینترنتی وارد شده، شیوه جدیدی را در پیش گرفته، بدین ترتیب که درخواست کاربران را دریافت می کند و صرفاً به تاکسی ها منتقل می کند و به همین دلیل هم مورد توجه و حمایت سازمان تاکسیرانی قرار گرفته است.

    شرکت مادر این اپلیکیشن Blanclink نام دارد و دفتر مرکزی آن در کانادا قرار دارد. مدیر عامل این شرکت وحید اکبری است که پیشتر در ایران در صنعت ساختمان فعالیت داشت. این شرکت زیرمجموعه ای به نام Nekso دارد که اپلیکیشن درخواست تاکسی است. نکسو نخستین بار به شیوه ای متفاوت در ونزویلا آغاز به کار کرد و به جای آنکه خود رانندگان تاکسی را به خدمت بگیرد و مستقیما به آنها کار سفارش دهد با شرکت های موجود تاکسیرانی قرارداد بست و با آنها وارد مذاکره شد و از اعتراض کسب و کارهای سنتی دور ماند.

    در همین خصوص رییس سازمان تاکسیرانی ضمن بیان اینکه این اپلیکیشن در نوروز 96 کارش را شروع می کند،گفت که در مرحله اول 8000 راننده تاکسی آموزش های لازم را در دانشکده تاکسیرانی خواهند دید تا بتوانند از این اپلیکیشن استفاده کنند.

    وی افزود: «تنها تاکسی ها شهر تهران در این اپلیکیشن فعال هستند وپس از آن در ادامه آژانس های شهر تهران به این اپلیکیشن می پیوندند.»

    رییس سازمان تاکسیرانی شهر تهران همچنین افزود که این تاکسی ها در محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد هم تردد دارند: «متاسفانه اپلیکیشن های موجود به چنین امکانی دسترسی ندارند و در صورت تردد در این محدوده کرایه بیشتری می گیرند. اما در اپلیکیشن سازمان تاکسیرانی نه تنها مشکلی برای تردد در این محدوده ها وجود ندارد بلکه با کمبود خودرو هم مواجه نیستیم.»

    مظفر در خصوص نحوه درخواست خودرو از طریق این اپلیکیشن نیز گفت: «مسافران می توانند از خودروی هیبریدی، خودروی مدرن، خودروی ون یا راننده زن استفاده کنند و قیمت ها بسیار پایین تر از اسنپ و تپسی خواهد بود.»

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو