فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو ژنو (۵۵)

۲۰ ثانیه تا مرز ۴۰۰ کیلومتر در ساعت با سوپراسپرت سوئدی

عصر خودرو- ابرخودرویی با بیش از ۱.۵۰۰ اسب‌بخار قدرت که ۰ تا ۴۰۰ کیلومتر در ساعت را در تقریبا ۲۰ ثانیه تخته می کند؛ Regera نه تنها قدرتمندترین ساخته کونیگ‌زگ در ۲۲ سال فعالیت این ابرخودساز سوئدی است، بلکه اولین هایپرکار پلاگ-این هایبرید آنها نیز هست. کونیگ‌زگ در موتورشو ژنو، برای اولین بار دو مدل سری تولیدی این ابرخودرو پلاگ-این هایبرید را به نمایش گذاشته است.

۲۰ ثانیه تا مرز ۴۰۰ کیلومتر در ساعت با سوپراسپرت سوئدی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، پیشرانه پیشرفته این ترکیبی است از یک نیروگاه V8 5.0 لیتری توئین‌توربو و سه موتور الکتریکی که یکی متصل به موتور احتراق داخلی است و دو موتور دیگر، در طرفین محور عقب قرار گرفته اند. این پیکربندی بیش از 1.500 اسب‌بخار قدرت و بیشینه گشتاوری ویرانگر برابر با 2.000 نیوتن‌متر در اختیار Regera قرار می دهد که برای شتاب‌گیری 2.8 ثانیه ای تا تندی یکصد کیلومتر در ساعت کفایت می کند. 0 تا 200 و 0 تا 300 کیلومتر در ساعت با Regera به ترتیب 6.6 و 10.9 ثانیه زمان می برد و کونیگزگ مدعی است این ابرخودرو پلاگ-این هایبرید 0 تا 400 کیلومتر در ساعت را در کمتر از 20 ثانیه تخته می کند. جالب تر اینکه ریگه‌را به جای گیربکس های مرسوم، از مکانیزم انتقال قدرت تک‌دنده پیشرفته ای موسوم به Direct Drive System بهره می برد که در آن، در شتاب‌گیری های اولیه و سرعت های کمتر از 50 کیلومتر در ساعت، قوای محرکه تنها از طریق موتورهای برقی محرک چرخ های عقب تامین می شود اما با بالاتر رفتن سرعت، نیروگاه V8 و موتور الکتریکی متصل به آن نیز وارد عمل می شوند.
    ریگه‌را در کنار طراحی تکامل‌یافته با فرم های دینامیک تر به نسبت آگه‌را های کونیگزگ، دارای ماهیتی لوکس‌تر به نسبت آگه‌را های بیشتر عملکرد گرای پیش از خود نیز هست. و این ماهیت لوکس تر، صرفا به چرم با کیفیتی که ماهرانه با سطوح فیبرکربنی بافت‌درشت و تزئینات آلومینیومی ترکیب شده، محدود نیست؛ ریگه‌را دارای امکاناتی همچون سیستم اطلاعات و سرگرمی به‌روز شده با صفحه نمایش 9 اینچی، رابط کاربری iOS و ارتباط Wi-Fi، شارژر وایرلس، دوربین دید عقب، سامانه دید 360 درجه از اطراف خودرو، صندلی هایی با قابلیت تنظیم برقی در 6 جهت، بازشو برقی درب ها، کاپوت جلو و درپوش موتور از راه دور و ... نیز هست.
    تولید ریگه‌را به تنها 80 دستگاه محدود خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط