فونیکسریمکسبهتام

نمایشگاه خودرو ژنو (۴۹)

یورِش میتسوبیشی به قلمرو کراس‌اوور های کامپکت

عصر خودرو - نمایشگاه بین‌المللی خودرو ژنو، امسال محل رونمایی از کراس‌اوور جدیدی است که نه تنها برای اولین بار، تصویر واضح خط مشی تازه طراحان میتسوبیشی در فُرم دادن به نسل آتی ساخته های قد کشیده این خودروساز ژاپنی را به تصویر می کشد، بلکه نقطه آغاز خانه‌تکانی گسترده در گستره کراس‌اوور ها و SUV های ساخت میتسوبیشی نیز هست. مهمتر اینکه به فاصله کمتر از شش ماه از اولین رونمایی رسمی در ژنو، شاهد عرضه آن در کشورمان توسط آرین موتور، نماینده رسمی میتسوبیشی ژاپن در ایران خواهیم بود.

یورِش میتسوبیشی به قلمرو کراس‌اوور های کامپکت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۳:۰۰
  • یورِش میتسوبیشی به قلمرو کراس‌اوور های کامپکت
  • یورِش میتسوبیشی به قلمرو کراس‌اوور های کامپکت

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، اکلیپس (Eclipse) نامی است که میتسوبیشی برای اولین بار در سال 1989 تا 2012 بر روی نژادی هیجان‌آفرین از کوپه و کانورتیبل های اسپرت کامپکت خود گذاشت. این نام حال با پسوند کراس، برای کراس‌اووری کامپکت با استایلی کوپه‌مانند که از نظر ابعادی، بین کراس‌اوور کامپکت ASX و کراس‌اوور میدسایز اوتلندر قرار می گیرد، انتخاب شده است. این خودرو اگرچه همچون ASX، بر روی دو محور به فاصله 2.670 میلیمتر معماری شده اما ابعاد 4.405×1.805×1.685 میلیمتر آن، نشان از افزایش 110 میلیمتری در طول، 35 میلیمتر پهنای بیشتر و 60 میلیمتر قد بُلند تر به نسبت کراس‌اوور کامپکت میتسوبیشی است. اما آنچه که بیشتر از این ابعاد به نسبت بزرگتر، اکلیپس کراس را از هم‌خانواده عادی اش متمایز می سازد، بهره‌مندی از فلسفه طراحی تازه و به مراتب دینامیک تر میتسوبیشی است که تنها رگه هایی از آن، پیش‌تر در چهره فیس‌لیفت 2016 اوتلندر و ASX تزریق شده است.
در طراحی کابین، سعی در اغراق بصری در عرض و ارتفاع کابین در جهت جادار تر جلوه‌دادن آن شده. در ضمن، تضاد بصری عناصر طرح فلز با سیاهی متریال و پوشش های کابین نیز به نوعی، تلاشی است در جهت القاء حس اسپرتی و دینامیک بودن. برای راحتی و انعطاف‌پذیری هرچه بیشتر این محیط، ردیف عقب صندلی ها در کنار قابلیت تا شو به نسبت 60:40، قابلیت تنظیم فاصله طول با صندلی جلو و تنظیم زاویه پشتی را نیز دارد. سانروف پانورامیک، هدآپ‌دیسپلی رنگی، پد کنترلگر لمسی تعبیه شده بر روی کنسول میانی برای کنترل راحت تر سیستم اطلاعات و سرگرمی و رابط کاربری اندروید و iOS نیز از جمله امکانات رفاهی در نظر گرفته شده برای این محیط هستند.
اکلیپس کراس دارای سیستم چهار چرخ محرک با کنترل الکترونیکی است که بسته به حالت سواری و شرایط مسیر، مناسب ترین حجم گشتاور ممکن را در چرخ های عقب توزیع می کند. میتسوبیشی 2 پیشرانه برای این خودرو در نظر گرفته که عبارتند از یک واحد 2.2 لیتری متصل به گیربکس 8 سرعته اتومات جدید و یک واحد 1.5 لیتری توربو بنزینی که به گیربکس CVT با شبیه‌ساز تعویض دستی 8 سرعته در حالت سواری اسپرت متصل است. هنوز اطلاعات فنی از خروجی این پیشرانه ها منتشر نشده، اما واحد توربودیزل، در اصل نسخه بهینه‌سازی شده موتور اوتلندر است که 148 اسب‌بخار قدرت و 380 نیوتن‌متر گشتاور بیشینه تولید می کند. در مورد واحد 1.5 لیتری توربو هم در پروسه تست های پیش‌تولید، منابعی بیشینه گشتاور آن را بیش از 200 نیوتن‌متر عنوان کرده اند که برای خودرویی با این ابعاد و وزن، نیروی محرکه کارآمد و مناسبی می تواند باشد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط