فونیکسریمکسبهتام

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس؛

یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودروی فرسوده در کشور داریم

عصر خودرو- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس از اسقاط یک میلیون و ۹۰۰ هزار خودرو فرسوده طی ۱۰ سال اخیر خبر داد و گفت: سالانه ٢٤٧ هزار خودرو فرسوده از رده خارج می شود.

یک میلیون و ۲۵۰ هزار خودروی فرسوده در کشور داریم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از خانه ملت، حمیدرضا فولادگر  با بیان وجود یک میلیون و 250 هزار خودرو فرسوده در کشور درباره طرح اسقاط خودروهای فرسوده، گفت: در بودجه مصوب سال های 85 تا 87 احکام خوبی در این زمینه تصویب شد بنابراین با توجه به این احکام و تامین منابع مالی اسقاط خودروها از شتاب مناسبی برخوردار بود.

    وی بر ضرورت اجرای کامل طرح اسقاط خودروهای فرسوده تاکید کرد و با بیان اینکه از رده خارج کردن و جایگزینی خودروهای فرسوده تکلیفی است که بر اساس قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه تعیین شده است، تصریح کرد: اگر این طرح به درستی انجام شود اسقاط خودروهای فرسوده به درستی تحقق می یابد.

    فولادگر ادامه داد: البته طی دو سال اخیر شاهد تلاش بهتری در جهت اسقاط خودروهای فرسوده هستیم به گونه ای که سالانه حدود 247 هزار خودروی فرسوده از رده خارج می شود.

    وی با بیان اینکه طی 10 سال اخیر یک میلیون و 900 هزار خودروی فرسوده اسقاط شده است، تصریح کرد: یک میلیون و 250 هزار خودرو فرسوده باقی مانده است بی شک هر اندازه در اسقاط خودروهای فرسوده تعلل شود به همان اندازه به تعداد خودروهای فرسوده افزوده و با افزایش آلایندگی هوای کلانشهرها مواجه خواهیم شد.

    نماینده مردم اصفهان، با یادآوری اینکه اسقاط خودروهای فرسوده نقش مهمی در افزایش کیفیت هوای کلانشهرها، کاهش ترافیک و سلامت شهروندان ایفا می کند، تصریح کرد: عمر مفید خودروهای زیر 4 سیلندر ، 30 سال و بالای 4 سیلندر 25 سال است.

    عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تاکید بر اینکه برای اسقاط خودروهای فرسوده باید از ابزارهای  تشویقی و تنبیهی استفاده کرد، گفت: در دنیا حمایت هایی در قالب طرح های تشویقی و تنبیهی مانند ارائه وام کم بهره و بلاعوض به صاحبان خودروهای فرسوده صورت می گیرد یعنی عوارض و مالیات خودروهای فرسوده را افزایش داده و از سویی وام کم بهره بانکی در اختیار این افراد برای اسقاط خودروها قرار می گیرد.
    حبیب احسنی پور

       

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو