فونیکسریمکسبهتام

در کنفرانس خبری مشترک PSA و جنرال موتورز اعلام شد

پژو، اوپل را ۲.۳ میلیارد دلار خرید

عصر خودرو- دو شرکت خودروسازی جنرال موتورز و پژو-سیتروئن امروز(دوشنبه) در یک کنفرانس خبری مشترک، انتقال برند اوپل از جنرال موتورز به پژو را به ارزش ۲.۲ میلیارد یورو(۲.۳ میلیارد دلار) رسما اعلام کردند.

پژو، اوپل را ۲.۳ میلیارد دلار خرید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» به نقل از رویترز،  با این واگذاری برند اوپل و واکسهال با گروه پژو-سیتروئن ادغام خواهند شد و 16.3 درصد سهم بازار اروپا در اختیار پژو قرار خواهد گرفت.

    پژو با این خرید به دومین خودروساز بزرگ اروپا پس از فولکس واگن(با سهم بازار 24 درصد) تبدیل می‌شود و جلوتر از رقیب هموطنش رنو قرار می‌گیرد. گروه PSA با برندهای پژو، سیتروئن، DS در کنار اوپل/ واکسهال سالانه رقمی در حدود پنج میلیون خودرو تولید خواهد کرد.

    PSA متعهد شد که اوپل و زیرمجموعه انگلیسی آن(واکسهال) را ظرف سه سال به سود دهی و حاشیه عملیاتی دو درصد و تا سال 2026 به حاشیه شش درصد برساند.

    جنرال موتورز در ازای این قرارداد یک میلیارد و 320 میلیون یورو برای برند اوپل(650 میلیون یورو نقد و 670 میلیون یورو در قالب "حق خرید سهام PSA با قیمت ثابت" دریافت خواهد کرد.

    پژو-سیتروئن در این قرارداد با بانک فرانسوی BNP پاریباس مشارکت خواهد کرد. خودروساز فرانسوی و بانک BNP پاریباس همچنین 900 میلیون یورو برای فعالیت‌های مالی اوپل پرداخت و آن را به طور مشترک اداره خواهند کرد.

    براساس این قرارداد بخش عمده کسری‌ حقوق بازنشستگی کارکنان اوپل که 10 میلیارد دلار برآورد می‌شود همچنان بر عهده جنرال موتورز خواهد ماند. پیشتر در گفتگوهای طرفین، جنرال موتورز سعی داشت که بخش عمده این بدهی را بر دوش پژو بیندازد.

    کارلوس تاوارز مدیرعامل پژو-سیتروئن در بیانیه ای گفت: ما مفتخریم که با اوپل و واکسهال متحد می‌شویم و عمیقا نسبت به ادامه دادن به توسعه این شرکت بزرگ و تسریع تحول آن متعهد هستیم.

    وی افزود: ما به تمام دستاوردهای کارکنان با استعداد اوپل و واکسهال و همچنین برندها و میراث مطلوب این شرکت احترام می‌گذاریم. ما می‌خواهیم مدیریت مان به شکلی باشد که PSA و اوپل/واکسهال روی هویت برندهای خود سرمایه گذاری کنند.

    همچنین ماری بارا رئیس و مدیرعامل جنرال موتورز گفت که معتقد است این قرارداد اوپل و واکسهال را در بلندمدت حتی در یک موقعیت بهتر قرار خواهد داد.

    در روزهای قبل گزارش‌های تایید نشده حاکی از این بود که قرارداد واگذاری اوپل به پژو امضا شده و هیئت مدیره پژو-سیتروئن این قرارداد را تایید کرده است.

    مذاکرات بین پژو-سیتروئن فرانسه و جنرال موتورز در هفته‌های گذشته در جریان بوده است.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو