فونیکسریمکسبهتام

درخواست جیلی در چین برای تسریع طراحی فناوری خودران

عصر خودرو- خودروساز چینی جیلی از دولت چین خواست برای تسریع طراحی خودروهای خودران، کنترلهای سخت گیرانه درباره برنامه نقشه را تسهیل کند.

درخواست جیلی در چین برای تسریع طراحی فناوری خودران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، خودروسازان در شتاب برای طراحی خودروهای اتوماتیک و خودران هستند که بسیاری بر این باورند آینده حمل و نقل را متحول خواهند کرد و دولتها در سراسر جهان امیدوارند از توسعه فناوری در داخل کشورشان حمایت کنند.

    لی شوفو، رییس هیات مدیره جیلی در پکن اظهار کرد وی یک پیشنهاد سیاستی برای تسهیل مقررات نقشه و در عین حال رعایت امنیت ملی ارایه کرده که در کنفرانس مشورتی سیاسی حزب خلق چین مورد بررسی قرار خواهد کرد.

    به گفته وی، توسعه خودروهای خودران در چین به حمایت نقشه‌های دیجیتالی دقیق نیاز دارد.

    خودروهای خودران از طریق حسگرها به جمع آوری اطلاعات می پردازند تا برای تهیه نقشه های جدید و بهبود نقشه های فعلی استفاده کنند. این آمار با فناوری ناوبری یکپارچه می شود تا خودرو بتواند ایمن‌ترین و صحیح‌ترین مسیر را انتخاب کند.

    رییس هیات مدیره جیلی گفت: مقررات کنونی شرکتها را ملزم می کند برای انجام مطالعات نقشه برداری، مجوز دریافت کنند که طراحی خودروهای خودران را دشوار می سازد.

    بسیاری از خودروسازان چینی که به دنبال طراحی خودروهای خودران هستند، درصدد شراکت با شرکتهای فناوری برآمده اند که مجوزهای لازم را در اختیار دارند.

    شرکت موتور جست و جوی بایدو با شرکت چری، BYD Co و بایک موتور متحد شده است و شرکت تجارت الکترونیکی علی بابا هم با سایک موتور پیمان همکاری بسته و به طور مشترک در زمینه فناوری اتوماتیک کار می کنند.

    ولوو که در سال 2010 از سوی جیلی خریداری شد، در نخستین موج خودروسازانی قرار داشت که به تست خودروهای اتوماتیک در جاده های چین پرداختند اما هیچ شراکتی با شرکتهای فناوری چینی اعلام نکرده است.

    بر اساس گزارش رویترز، در سطح جهانی این توافق نظر وجود دارد که باید این فناوری نوپا تحت ساماندهی قرار گیرد و اصلی‌ترین نگرانیها مربوط به مسئولیت قانونی در یک تصادف احتمالی خواهد بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو