فونیکسریمکسبهتام

کارنامه هفتگی گروه خودرو

عقب نشینی شاخص گروه در این هفته

عصر خودرو- در طول هفته جاری میانگین شاخص کل گروه خودرو و ساخت قطعات با ۳۹۹واحد معادل ۲ درصد کاهش در پله ۱۷ هزار و ۴۲۷ واحدی ایستاد.

عقب نشینی شاخص گروه در این هفته
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری عصر خودرو، در این هفته به طور میانگین تعداد 148 میلیون سهام  و حق تقدم خودرویی به ارزش 20 میلیارد تومان در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد.
    در اولین روز هفته، با خبر عدم موافقت افزایش سرمایه نماد معاملاتی خاورشاهد افزایش عرضه در این نماد و کل گروه بودیم، در این روز همچنین بلوک 16 درصدی خگستر از طرف ایران خودرو به قیمت 700 تومان روانه میز فروش شد ولی خریداری نداشت.
    با این حال، ایران خودرو روز بعد دوباره آگهی عرضه بلوک خگستر را برای روز 23 اسفندماه با همان شرایط قبلی منتشر کرد.
    همچنین در این هفته، ایران خودرو خبر از واگذاری بلوک 70 درصدی خفنر به نمایندگی از خگستر داد، سرمایه گذاری سمند نیز آگهی عرضه 2 درصدی ایران خودرو را اطلاع رسانی کرد.
    روز سوم هفته، نماگر خودرویی‌ها در مدار رشد قرار گرفت و نماد خاهن با رشد مناسب 22 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت ولی در عین حال 1 میلیون صف فروش به دلیل قرار داشتن در اصلاح قیمتی داشت.
    نماد خوساز نیز پس از اعلام پیش بینی درامد(افزایش 108درصد زیان نسبت به پیش بینی سال گذشته) با افت حدود 15 درصدی مورد بازگشایی قرار گرفت.
    خبر مهم دیگر این روز در نماد خپارس بود که به رغم اعتراض جمعی از سهامداران و درخواست لغو ، اقدام به عرضه 16.5 درصد سهام حق تقدم خود کرد و نهایتا بلوک خپارسح در قیمت 55 ریال بدون مشتری ماند.
    روز سه شنبه، با انتشار خبر واگذاری بلوکهای خودرور،خفنر و خگستر گروه صف خرید شد، اما در میانه بازار تا حدی از هیجان خرید نمادهای خودرویی کاسته شد، در پایان معاملات این روز نماد ورنا جهت برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق العاده به منظور تصویب صورتهای مالی، متوقف شد.
    آخرین روز کاری هفته؛ به دلیل شایعاتی که در خصوص واگذاری های پایان سال  و تعدیل مثبت سایپا در بین اهالی بازار در جریان است، خساپا  مورد استقبال قرار گرفت، این نماد فقط1 درصد رشد کرد اما این رشد درحالی بود که گروه تقریبا یکدست قرمز پوش بود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو