فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۰۶۴»

تنها راه نجات تهران از آلودگی هوا، توسعه مترو است

عصر خودرو- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: امروزه همه به این نکته واقف هستیم که تنها راه نجات تهران از آلایندگی و آلودگی هوا و همچنین کاهش آن، توسعه و تکمیل مترو است.

تنها راه نجات تهران از آلودگی هوا، توسعه مترو است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران ، رضا تقی پور سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه دولت پشتیبانی مناسبی از برنامه های شهرداری تهران ندارد، اظهار داشت: بارها اعلام کردیم که دولت ها علی رغم تکالیف قانونی که برابر قوانین مصوب مجلس شورای اسلامی بر عهده آن‌ها گذاشته شده، هنوز به تکالیف قانونی خود در خصوص شهرداری تهران عمل نکرده‌اند.

    وی با بیان اینکه بنده از طرف شورا برای پیگیری مطالبات از دولت تعیین شده ام، افزود: در این خصوص با دو تن از دوستان دیگر جلساتی با معاون اول رئیس جمهور داشتیم و مجموعا گزارشی مبنی بر اینکه دولت 14 هزار میلیارد تومان به شهرداری تهران بدهی دارد، ارایه شد.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: این بدی‌ها در چهار بخش حمل و نقل عمومی، سهم مدیریت شهری در مصوبات ستاد سوخت، عوارض ساختمان های دولتی و سایر مواردی که برابر قانون تکالیفی برای دولت مشخص می کند، تعیین شده است.

    تقی پور با بیان اینکه تاکید ما بیشتر بر بحث توسعه مترو است، گفت: امروزه همه به این نکته واقف هستیم که تنها راه نجات تهران از آلایندگی و آلودگی هوا و همچنین کاهش آن، توسعه و تکمیل مترو است.

    وی با اشاره به برنامه مشخص مدیریت شهری برای توسعه و تکمیل خط 7 مترو، تصریح کرد: در مدیریت شهری توان فنی برای طراحی و تکمیل خطوط مترو جود دارد، چراکه در حال حاضر 3 دستگاه خودروی تی بی ام با کمتر از نصف ظرفیت خود برای ساخت مترو به کار گرفته می‌شوند.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: به دلیل اینکه ماشین های تی بی ام در زیر زمین مونتاژ می شوند لذا تا زمانی که کار آن‌ها به اتمام برسد، نمی توان آن‌ها را از زیر زمین خارج کرد و همین موضوع باعث کاهش عمر و فرسایش آن‌ها شده است.

    تقی پور تاکید کرد: انتظار داریم دولت به حق عمومی شهروندان توجه داشته باشد و بخشی از این 14 هزار میلیارد را در اختیار مدیریت شهری قرار دهد تا با سرعت بیشتری بتوانیم مترو را توسعه دهیم.

    تقی پور اضافه کرد: علی رغم همه این بی مهری‌ها در دوره پنج ساله حدود 100 کیلومتر به طول مترو اضافه شده اما به دلیل نیاز بیشتر، تقاضا در این خصوص نیز بیشتر است، به همین دلیل امیدواریم با پرداخت به موقع این بدهی ها بتوانیم حداقل در ارتباط با تکمیل خط 7 مترو اقداماتی انجام دهیم.

    وی با بیان اینکه باید ظرفیت ناوگان ریلی و تجهیز مترو را افزایش دهیم، افزود: اگر پرداخت ها انجام شود در حد مطلوب و مورد نیاز شهروندان می توانیم اقدامات زیادی انجام دهیم.

    سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه دولت در بخش مربوط به جرایم پرداخت های ناچیزی انجام داده است، تاکید کرد: برابر قانون دولت به فاصله 2 هفته باید جرایم را به شهرداری تهران پرداخت کند اما تا جایی که من اطلاع دارم تاکنون پرداخت ها در این خصوص بسیار کم بوده است.

    تقی پور با تاکید بر اینکه دولت در بحث عمرانی و سهم 50 درصدی خود در ساخت و سازها به شهرداری تهران بدهی‌های خود را پرداخت نکرده است، گفت: در بحث اوراق مشارکت هم بودجه ای به شهرداری تهران تخصیص پیدا نکرده، به همین دلیل در بودجه سال 96 شهرداری تهران، به این نهاد اجازه دادیم که خود اوراق مشارکت را منتشر و تأمین کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو