فونیکسریمکسبهتام

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی مطرح کرد؛

کاهش ۸۰ درصدی آلاینده‌ها با استفاده از خودروهای برقی

عصر خودرو- معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی گفت: بخش اعظم آلایندگی ها به حوزه حمل و نقل باز می گردد، از این رو استفاده از خودروهای برقی ۷۰ تا ۸۰ درصد از آلایندگی زیست محیطی را کاهش می دهد.

کاهش ۸۰ درصدی آلاینده‌ها با استفاده از خودروهای برقی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، «هوشنگ فلاحتیان» امروز (چهارشنبه) در همایش فصلی کمیته ملی انرژی در محل وزارت نیرو افزود: جایگزینی خودروهای کنونی موجود در تهران با خودروهای برقی می تواند تا 70 درصد به کاهش آلودگی های هوا در پایتخت بینجامد.
    وی اعلام کرد شمار خودروهای مصرفی کشور یک میلیون دستگاه است و گفت: اگر سالیانه 10 درصد این خودروها برقی شود، با احتساب هزینه 100 میلیون ریال تولید هر خودرو، نزدیک به 20 هزار میلیارد ریال هزینه دارد که در مقایسه اقتصاد کشور ناچیز است.
    به گفته این مسئول، اکنون 76 هزار مگاوات ظرفیت نصب شده نیروگاهی برق کشور است که در زمستان نزدیک به 30 هزار تا 34 هزار مگاوات استفاده می شود در حالی که قدرت عملی نیروگاه‌های کشور بیش از 54 هزار مگاوات است.
    وی تصریح کرد: این مساله نشان می‌دهد بخش زیادی از تولید برق بویژه در زمستان بدون استفاده می‌ماند و در صورت گسترش خودروهای برقی کشور به راحتی می توان بدون اینکه فشاری به شبکه وارد شود، آنها را در زمان‌های غیر اوج مصرف شارژ کرد.
    فلاحتیان تاکید کرد باید در وهله نخست الزام های قانونی محکمی برای توسعه خودروهای برقی در نظر گرفته شود.
    معاون برق و انرژی وزیر نیرو یادآوری کرد: کارخانه ها در برخی کشورهای خارجی ملزم شده‌اند نزدیک به 20 درصد از تولید سالیانه خود را به خودروهای برقی اختصاص دهند. این مساله سبب می‌شود در چند سال آینده همه خودروهای جدید، برقی شود.
    فلاحتیان پیشنهاد کرد تشکیل کارگروهی متشکل از سازمان‌های ذینفع برای ساماندهی این امر یا قرار گرفتن آن به عنوان یک الزام در برنامه ششم توسعه می تواند برای حل مشکلات زیست محیطی و اقتصاد صنعت برق کشور راهگشا باشد.
    به گزارش ایرنا، بر اساس گزارشی که چندی پیش انجمن جهانی «دانشمندان نگران» (یو.سی.اس-UCS) منتشر کرد، استفاده از خودروهای برقی، پلاگینی و پلاگینی هیبریدی باعث کاهش انتشار گارهای گلخانه ای و گرمایش زمین می شود.
    طبق پیش بینی ها تا سال 2020 میلادی، 20 میلیون و تا سال 2030 میلادی 100 میلیون خودرو برقی و نزدیک به 400 میلیون دوچرخه، سه چرخه و چهارچرخه برقی در جاده های دنیا به پیشرانه های الکتریکی مجهز می شوند؛ زیرا این نوع وسایل در کاهش مصرف سوخت های فسیلی و کاهش آلودگی هوا نقش اساسی دارد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو