فونیکسریمکسبهتام

دبیر انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی:

عدم صدور جواز کسب تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است

عصر خودرو- الفت‌نسب به تاکسی‌های اینترنتی اشاره کرد و گفت: تاکسی‌های اینترنتی باید جواز کسب و کار خود را از صنف دریافت کنند. آنها پیش از این نمادشان را دریافت کرده‌اند، ولی هنوز اتاق اصناف تهران، جواز کسبشان را به صورت قانونی نداده است.

عدم صدور جواز کسب تاکسی‌های اینترنتی، غیرقانونی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از  تسنیم، برنامه "مناظره" با موضوع فعالیت‌های کسب و کار اقتصادی حوزه حمل و نقل آنلاین، با حضور الفت‌نسب دبیر انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی از رادیو گفت‌وگو پخش شد. الفت‌نسب با اشاره به آغاز به کار رسمی فعالیت کسب و کارهای اینترنتی از سال 90 گفت: این کسب و کارها با اعطای نشان الکترونیکی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت آغاز شد. امروز بیش از 22 هزار وب سایت نشان اعتماد الکترونیکی دریافت کرده‌اند.

    وی افزود: بر اساس اعلام وزارت اقتصاد در خرداد ماه سال جاری، برای فعالیت اقتصادی در فضای مجازی، تنها مجوز، نشان اعتماد الکترونیکی است. در تیرماه سال گذشته، آئین نامه ماده 87 قانون نظام صنفی ابلاغ شد که در آن اعلام شده، کسب و کارهای اینترنتی دارای نماد اعتماد، باید جواز کسب را هم دریافت کنند که متاسفانه بعد از گذشت یک سال این کار انجام نشده است. این فعالیت باید توسط مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و مرکز اصناف دنبال می شد. البته دو ماه است که همکاری بین این دو مرکز اتفاق افتاده است و شروع به اعطای جواز کسب کرده اند.

    دبیر انجمن صنفی کسب و کار اینترنتی با اشاره به اینکه جواز کسب در حال حاضر توسط اتاق‌های اصناف اعطا می‌شود، عنوان داشت: این مسئله تا زمان راه اندازی اتحادیه کشوری کسب و کارهای اینترنتی ادامه پیدا می کند و زمانی که اتحادیه تشکیل شد، قاعدتا خود اتحادیه جوازهای کسب را باید بدهد.

    وی درباره تاکسی‌های اینترنتی نیز اشاره کرد و بیان داشت: تاکسی‌های اینترنتی نیز باید جواز کسب و کار خود را از صنف دریافت کند. آنها پیش از این نمادشان را دریافت کرده‌اند، ولی هنوز اتاق اصناف تهران، جواز کسب‌شان را به صورت قانونی نداده است در صورتی که مدارک شان تکمیل است در حالی که ظرف 15 روز باید اتاق اصناف، جواز کسب را اعطا کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو