فونیکسریمکسبهتام

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد

اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان از درآمد جریمه‌های رانندگی به راهداری

عصر خودرو- رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: سال گذشته و امسال حدود ۱۶۰ میلیارد تومان از محل جریمه‌های راهنمایی و رانندگی به سازمان راهداری اختصاص یافت و وعده داده‌اند ۱۳۰ میلیارد تومان دیگر هم به ما بپردازند.

اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان از درآمد جریمه‌های رانندگی به راهداری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرودرو» به نقل از فارس، داود کشاورزیان امروز در حاشیه مراسم بهره‌برداری از 527 سامانه هوشمند ثبت تخلفات عبور و مرور جاده‌ای اظهارداشت: طبق قانون باید 60 درصد درآمد حاصل از جرائم راهنمایی و رانندگی در جاده‌های برون شهری بابت نگهداری راه‌ها به وزارت راه اختصاص یابد.

    وی ادامه داد: سال گذشته و امسال بخشی از این اعتبار به سازمان راهداری اختصاص یافت که شامل حدود 50 درصد بود.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: 160 میلیارد تومان از این محل اختصاص یافته است و 130 میلیارد تومان دیگر هم قرار شده است که اختصاص یابد.

    وی درباره نظارت بر عملکرد مدیران فنی شرکت‌ها در تعاونی‌ها بیان کرد: هر قانونی که در کشور وضع می‌شود نیاز به ضابط اجرایی دارد. مدیران فنی شرکت‌ها قبل از سفر باید بر ناوگان از نظر وضعیت فنی و ایمنی نظارت کنند.

    کشاورزیان افزود: این وظیفه پلیس راه است که به صورت انتخاب اتفاقی، اتوبوس‌ها را در جاده‌ها کنترل کند تا متوجه شود که از نظر ایمنی مشکلی ندارند و مدیران فنی عملکرد خود را به خوبی انجام داده‌اند و یا اینکه اهمال کرده‌اند.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: نمی‌توانیم بر عملکرد همه مدیران فنی نظارت داشته باشیم و این وظیفه پلیس است که اتوبوس‌ها را در جاده‌ها به صورت انتخاب اتفاقی کنترل کند.

    وی اظهارداشت: سامانه سپهتن کنترل می‌کند که راننده چند ساعت رانندگی کرده است و چه سرعتی داشته است و اینکه حداکثر مدت زمان رانندگی را کنترل می‌کند.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: بدین ترتیب با تکمیل سامانه سپهتن عملکرد مدیران فنی هم قابل کنترل خواهد بود و حتی مشخص می‌شود که آیا کارتی که در سیستم ثبت شده است متعلق به همان راننده است یا خیر.

    رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: هرساله از محل ماده 12 قانون مدیریت بحران اعتباراتی را درخواست می‌کنیم و دولت تصویب می‌کند.

    کشاورزیان گفت: سال گذشته از این محل قرار بود 5 هزار میلیارد ریال اختصاص یابد که رقم محدودی تخصیص یافت. امسال هم در این باره درخواستی به دولت داده‌ایم تا در صورت تصویب این رقم به اورهال ادوات راهداری و تجهیز راهدارخانه‌ها اختصاص یابد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو