فونیکسریمکسبهتام

خط و نشان هیوندای النترا جدید برای تویوتا کرولا در ایران

عصر خودرو: با قیمت حدود ۱۵۰ میلیون تومان می توان چه سدان کوچکی خرید که هم کم مصرف باشد، هم دارای نمای بیرونی و داخلی به روز و باکیفیت بوده و هم ایمن تر از دو خوروی هوندا سیویک و تویوتا کرولا باشد؟

خط و نشان هیوندای النترا جدید برای تویوتا کرولا در ایران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹:۰۰
  • خط و نشان هیوندای النترا جدید برای تویوتا کرولا در ایران
  • خط و نشان هیوندای النترا جدید برای تویوتا کرولا در ایران
  • خط و نشان هیوندای النترا جدید برای تویوتا کرولا در ایران
  • خط و نشان هیوندای النترا جدید برای تویوتا کرولا در ایران
  • خط و نشان هیوندای النترا جدید برای تویوتا کرولا در ایران

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایران جیب ،  پاسخ بدون شک هیوندای الانترا نیوفیس است که در نسل جدید با بهسازی گسترده و یک ظاهر زیبا، یکی از پرفروش ترین خودروهای بازار آمریکای شمالی است؛ به طوری که در لیست خودروهای پرفروش سال 2016 میلادی این بازار بزرگ قرار گرفته است.

وب سایت اتوگاید این خودرو را به عنوان جذاب ترین سدان کامپکت موجود در بازار آمریکای شمالی انتخاب کرده است.

ببینیم الانترای جدید چرا و چگونه به این موفقیت دست یافته است. هیوندای الانترا برای مدل 2017 یک بازطراحی کامل را تجربه کرده و نسل ششم این خودرو در زمینه طراحی داخلی و خارجی به شدت به سوناتا نزدیک شده است. این شباهت که در بخش داخلی بیشتر به چشم می آید، شامل طراحی جدید بدنه، کابین با کیفیت ساخت بهتر، پیشرانه های جدید و کم مصرف، ساختار مستحکم تر و استفاده از تکنولوژی های به روز است.

تغییرات در بخش  جلو شامل یک جلو پنجره شش ضلعی منقش به میله های کرومی عرضی و چراغ های جلوی روشنایی روز هستند. چراغ های روشنایی روز برای اولین بار است که در این خودرو مورد استفاده قرار گرفته تا در کنار چراغ های ای ای دی موجود در پنل درها که هنگم نزدیک شدن فرد به دستگیر قابلیت روشن شدن دارند، ظاهری جذاب به الانترا ببخشد، چراغ های عقب الانترا هم ال ای دی هستند و اینکه می توان به چرخ های 17  اینچی این سدان اشاره کرد.

یکی از مهم ترین ویژگی های الانترای جدید کابین آن است که ساکت تر و بی صداتر از مدل قبلی است و هیوندای با استفاده از عایق های بهتر و بیشتر در بخش های مختلف اتاق، صدای موتور و تایرها را تا حدودی کنترل و از ورود آنها به اتاق جلوگیری کرده. با این بهسازی صدای بیرون کمتر به گوش می رسد و شرایط بهتری برای سرنشینان لانترا رخ می دهد که این ویژگی نکته ای مثبت برای این خودرو محسوب می شود.

هیوندای چندین بازنگری مهم دیگر را هم در نسل جدید الانترا انجام داده تا این مدل علاوه بر راحتی از ویژگی های اسپورت و هیجان انگیز بیشتری برخوردار شود. بزرگ ترین تغییر این خودرو استفاده از سیستم تعلیق چند اتصالی در عقب به جای نمونه اکسل پیچشی است که به پایداری بیشتر خودرو منجر شده است. همچنین میله پایدارکننده ضخیم تری در این خودرو به کار رفته و هیوندای برای مدل اسپورت فنر سفت تری به کاربرده است. الانترا همچنین فرمانی سریع تر نسبت به مدل قبلی دارد و در زمینه ترمزها نیز به لطف دیسک های بزرگ تر جلو قوی تر عمل می کند.

الانترای جدید نسبت به نسل های پیشین بزرگ تر شده و با طول 4.57 متر، عرض 1.80 متر و 1.43 متر نسبت به نسل گذشته چهار سانتی متر بلندتر شده است. البته فاصله بین دو محور نسل ششم هیوندای الانترا در اثر این تغییرات همان 2.70 متر باقی مانده ولی وزن کاهش و استحکام شاسی و بدنه افزایش یافته است.

به گفته طراحان شرکت هیوندای، الانترای 2017 روی یک شاسی جدید قرا رگرفته که سازنده در ساخت آن از 53 درصد فولاد بامقاومت بالا استفاده کرده است. این درحالی است که این میزان در مدل قبلی به اندازه 21 درصد بوده که در نتیجه یک ساختار سبک اما مستحکم برای این مدل ایجاد شده و الانترای جدید با یک بدنه سبک تر، در زمینه مقاومت پیچشی بدنه و اتاق 29.5 درصد بهبود داشته است.

الانترای جدید به صورت استاندارد از تجهیزاتی سود می برد که عبارت اند از فرمان تاشونده و تلسکوپی، صندلی های عقب تاشوی 40.60، سیستم صوتی با شش بلندگو و رادیوی ماهواره ای و همچنین سی دی پلیر، گرم کن صندلی ها، ورودی بدون کلید و استارت فشاری، چراغ های روشنایی روزانه ال ای دی، هشدار نقطه کور و سیستم تشخیص ترافیک پشت سرد. همچنین الانترای سدان کره ای به آخرین سیستم اطلاعات سرگرمی سازگار با اپل کار پلی و اندروید اتو مجهز است که در خودروهای گران تر بازار دیده می شود.

الانترای 2017 به صورت استاندارد از یک موتور جدید دو لیتری چهار سیلندر استفاده می کند. خروجی این موتور 147 اسب بخار و گشتاور آن 179 نیوتن متر اعلام شده است.

طبق گفته هیوندای، اگر این موتور با هر کدام از سیستم های گیربکس 5 سرعته دستی یا اتوماتیک همراه شود، مصرف سوختی معادل 8.1 لیتر در شهر، 6.1 لیتر در جاده و 7.13 لیتر به صورت ترکیبی در هر 100 کیلومتر خواهدداشت. الانترا خوشبختانه در ترافیک شهری، رانندگی راحت و بی دردسری دارد و بدون هیچ گونه مسئله ای شما را به مقصدتان می رساند. در بزرگراه ها نیز ساختار مستحکم شاسی و سیستم تعلیق الانترا باعث فراهم شدن یک تجربه سواری نرم و راحت برای سرنشینان می شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو