فونیکسریمکسبهتام

شکایت وایمو از اوبر برای سرقت اطلاعات فناوری لیدار

عصر خودرو- شرکت خودروی خودران "وایمو" شرکت تاکسی یاب آنلاین "اوبر تکنولوژیز" را به سرقت اطلاعات مربوط به فناوری حسگر محرمانه و اختصاصی این شرکت متهم کرد.

شکایت وایمو از اوبر برای سرقت اطلاعات فناوری لیدار
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، "وایمو" شرکت "اوبر تکنولوژیز" و "اوتو" که در اوت از سوی این شرکت خریداری شد را متهم کرده است برای سرعت بخشیدن به تلاشهای خود در طراحی فناوری اتوماتیک، فناوری حسگر لیدار "وایمو" را به سرقت برده است.

    شرکت "وایمو" در شکایتی که در دادگاه کالیفرنیا تنظیم شده، اعلام کرد فناوری لیدار اوبر در واقع فناوری لیدار وایمو است.

    "اوبر" در واکنش به این موضوع اعلام کرد این شرکت ادعاها علیه کارمندان "اوتو" و "اوبر" را بسیاری جدی گرفته و در حال بررسی این مسئله است.

    لیدار که از پالسهای نوری برای ارزیابی موقعیت اشیا در جاده یا نزدیک آن استفاده می کند، بخش مهمی از سیستم رانندگی اتوماتیک محسوب می شود. سیستمهای قبلی بسیار گران بوده اند و "وایمو" تلاش کرده سیستمی را طراحی کند که بیش از 90 درصد ارزانتر است و به این ترتیب، فناوری لیدار یکی از باارزش‌ترین داراییهای این شرکت شده است.

    "وایمو" بدنبال دریافت میزان نامشخصی خسارت و دستور دادگاه برای جلوگیری از استفاده "اوبر" از اطلاعات اختصاصی است.

    "اوتو" در ماه مه با تبلیغات زیادی راه اندازی شد که تا حدودی به دلیل حضور آنتونی لواندوفسکی، یکی از بنیانگذاران آن بود که پیش از آن یکی از مدیران حاضر در پروژه خودران گوگل بود. "اوبر" این شرکت را در اوت در قراردادی به ارزش 680 میلیون دلار خرید.

    طبق اعلام "وایمو"، پیش از اینکه لواندوفسکی در ژانویه سال 2016 از گوگل استعفا کند، بیش از 14 هزار فایل محرمانه شامل طراحی مدار لیدار را دانلود کرد و به این ترتیب به "اوبر" و "اوتو" اجازه داد فناوری خودران خود را سریع‌تر طراحی کنند.

    "وایمو" لواندوفسکی را متهم کرده است با فورمت مجدد لپ تاپش، تلاش کرده اثر انگشت خود را پاک کند.

    بر اساس گزارش رویترز، شرکت خودروسازی برقی تسلا هم ماه گذشته، مدیر سابق بخش اتوپایلت خود را متهم کرد تلاش کرده مهندسان تسلا را برای شرکت جدیدی که به همراه مدیر سابق برنامه خودران گوگل راه اندازی خواهد کرد، استخدام کند در حالیکه همچنان در تسلا کار می کند و وی اطلاعات محرمانه ای که به تسلا تعلق دارد را به سرقت برده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
        آرشیو