فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

۱۳۷ موتورسوار در تصادفات سال جاری در مازندران کشته شدند

عصر خودرو- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران شمار کشته شدگان موتور سوار در حوادث رانندگی استان را در ۱۰ مال سال جاری ۱۳۷ نفر اعلام کرد.

۱۳۷ موتورسوار در تصادفات سال جاری در مازندران کشته شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، علی عباسی تعداد کشته شدگان موتور سوارها در حوادث ترافیکی را 137 نفر اعلام کرد و افزود: در این استان در 10 ماهه سالجاری تعداد 551 نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که از این تعداد 137 نفر موتور سوار هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 16 درصد افزایش داشت.

    وی تصریح کرد: بر اساس آمار شهرستان‌های ساری و میاندرود با تعداد 25 نفر، بابل با 20 و بهشهر با 10 نفر بیشترین و شهرستان‌های عباس آباد، رامسر و نور هر کدام با تعداد 2 فوتی کمترین تلفات موتور سوار در آن به ثبت رسید و بیشترین فوتی در ماه‌های مرداد با 26، شهریور با 17 و تیرماه با 14 مورد بیشترین و کمترین آن با تعداد 9 نفر در آذر ماه ثبت شده است.

    مدیر کل پزشکی قانونی استان تصریح کرد: بیشترین گروه سنی که مرگ موتور سوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی 21 تا 30 سال با آمار 49 (36 درصد) فوتی است و بعد از آن گروه سنی 11 تا 20 سال با 23 (17 درصد) فوتی در رتبه بعدی قرار دارد.

    وی با اشاره به فوت تعداد 101 (74 درصد) نفر از موتور سواران در محور برون شهری و روستایی و ما بقی محور درون شهری و تعداد 116 نفر راننده موتور و 21 نفر سرنشین موتور هستند گفت: از این تعداد 132 نفر مرد و مابقی زن هستند.

    عباسی درباره بیشترین برخورد موتور سوار که منجر به فوت شده است گفت: به ترتیب مربوط به خودروهای سواری با 63، وانت بار 21، موتور 14، کامبون 12، برخورد با شی ثابت و سایر هر کدام با 10 مورد و واژگونی با هفت فوتی به ترتیب بیشترین موارد ثبت شده است، ضمن اینکه بیشترین برخورد در سواری‌ها مربوط به خودروی پراید با 30 نفر، پژو 405 با 8 نفر و 206 با 7 فوتی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

    عباسی در ادامه افزود: شایع‌ترین علت مرگ موتورسوران در تصادفات، ضربه مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در ده ماهه سالجاری بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو