فونیکسریمکسبهتام

راند پنجم مسابقات رالی قهرمانی کشور در متین‌آباد برگزار شد

مازندران فاتح رالی پنجم

عصر خودرو- راند پنجم مسابقات رالی قهرمانی کشور در منطقه متین‌آباد استان اصفهان زیر نظر کمیته رالی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی کشور برگزار شد.

مازندران فاتح رالی پنجم
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد، در این مسابقه طی دو روز 10 شرکت‌کننده با هم به رقابت پرداختند. مسیر رالی در منطقه متین‌آباد و زمین‌های کویری منطقه امامزاده آقا علی عباس و قلعه کرشاهی طراحی شده بود. این منطقه از نظر جنس زمین دارای پوشش گیاهی کویری با درختچه‌های تاق و گز و خاکی شنی است. در نتیجه کار شرکت‌کنندگان نسبت به زمین‌هایی که صرفا خاکی هستند سخت‌تر بود؛ چون امکان گیر کردن خودروها در شن وجود داشت. از طرفی در بعضی از نقاط مسیر عمق شن کمی زیاد بود و در نتیجه افت سرعت و گیرکردن در شن می‌توانست برای هر شرکت‌کننده مشکل آفرین شود. البته دو روز پایانی هفته مربوط به رقابت اصلی بود؛ زیرا مسابقه رالی در واقع از روز سه‌شنبه آغاز می‌شود.

     

    در این روز که رِک اول نام دارد شرکت‌کنندگان مسیر مسابقه اصلی در روز اول را طی می‌کنند و ضمن اینکه راننده نحوه عملکرد در مسیر را بررسی می‌کند، نقشه‌خوان یا نویگیتور هم نکات فنی مسیر را در نقشه کد‌گذاری کرده تا در روز مسابقه راننده را راهنمایی کند. در روز چهار‌شنبه نیز همین اتفاق دوباره تکرار می‌شود؛ با این تفاوت که این بار تیم‌ها مسیر روز جمعه یعنی روز آخر مسابقه را در رک دوم بررسی می‌کنند. مسابقات رالی در سال 95 با حواشی مختلفی برگزار شده است؛ از حواشی  در برگزاری گرفته تا قانون‌شکنی شرکت‌کنندگان. این در شرایطی است که تیم برگزاری رالی همه سعی‌شان را کرده‌اند تا نظم این مسابقات حفظ شود. با این حال تعداد شرکت‌کنندگان و تیم‌ها در مسابقات سال 95 همواره در نوسان بوده است.

    سینا سعیدی، رئیس کمیته رالی فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی در پایان روز آخر رالی متین‌آباد و در مراسم اختتامیه گفت: ما همه سعی‌مان را کرده‌ایم تا مسابقه به نحو احسن برگزار شود. حتما کم و کاستی‌هایی نیز وجود داشته که ان‌شاءالله سعی می‌کنیم در مسابقات آینده شرایط بهتر شود. مسیری که شرکت‌کنندگان در این مسابقه طی کردند حدود 250 کیلومتر بود و در کل 10 مرحله در مسیر تعبیه شده بود که امتیازات خاصی داشت. سعیدی افزود: هر چند بخشی از مسیر شنی و کم سرعت بود اما در بیشتر موارد شرکت‌کنندگان سرعت بالایی داشتند و در کل باید بگویم منطقه متین‌آباد جزو مراحل پر‌سرعت مسابقات به حساب می‌آید. از این رو شرکت‌کنندگان به طور متوسط حدود 170 کیلومتر سرعت داشتند. در مجموع حدود 160 نفر از دوستان و دست‌اندرکاران در برگزاری این مسابقه نقش داشتند که خوشبختانه مسابقه بدون بروز مصدومیت به پایان رسید. وی افزود: در روز اول 2 خودرو با نقص فنی رو‌به‌رو شدند؛ اما خوشبختانه با کمک توانستند دوباره به مسابقه برگردند.

    در پایان مرحله پنجم مسابقات رالی قهرمانی کشور، تیم گردش‌نما توانست مقام اول را کسب کند و جایگاه دوم به تیم سایپا رسید. ضمن اینکه تیم گرشنما از مازندران نیز جایگاه سوم را کسب کرد و به این ترتیب دو تیم از مازندران مقام‌های اول و سوم را به خود اختصاص دادند. در این میان هنوز هم غیبت خودروسازان کشور در مسابقات رالی به خصوص تیم ایران‌خودرو که دارای سابقه طولانی در این پیکارهاست، جای تعجب دارد. به‌صورت انفرادی هم آرمان طاهردوست از تیم ستارگان سرعت به‌عنوان راننده و علی شیبانی به‌عنوان نقشه‌خوان‌ توانستند مقام اول را کسب کنند. علی کلهر و کامران حاتم‌خانی از تیم سایپا مقام دوم را کسب کردند. بهترین نفرات سوم انفرادی نیز فرید پروین و پیمان فرازمند از ستارگان سرعت شدند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو