فونیکسریمکسبهتام

خاطره بازی پژو و بازگشت به رالی جهانی

عصر خودرو- مسابقات رالی قهرمانی جهان که با نام World Rally Championship شناخته می‌شود از سال ۲۰۰۵ شاهد غیبت شرکت پژو بود. این غیبت و جای خالی البته با حضور سیتروئن به‌عنوان برادر خوانده پژو پر شده است که مدل‌های C۴، C۳s و DCs مدل‌های فعال در این رقابت‌ها بوده است. پس از گذشت بیش از ۱۰ سال پژو تصمیم گرفته است که مجدد با خودرویی با عملکرد بالا مجدد در این نوع مسابقات حضور پیدا کند.

خاطره بازی پژو و بازگشت به رالی جهانی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر خودرو» به نقل از دنیای اقتصاد،  سال 2017 برای شرکت پژو سال پر باری بوده است و در رالی پاریس داکار خودروهای این شرکت با کسب سه جایگاه توفانی در صحرای آفریقا به پا کرده و توانسته است این خودرو‌ساز فرانسوی را در صدر خبرها قرار دهد. در سال 2017 پژو می‌خواهد با خودروی 208 حاضر شود که خصوصیات مخصوص خودروهای WRC را در خود جای داده است. در رابطه با رنگ‌آمیزی هم پژو از طرح قدیمی و افسانه‌ای 250T16 استفاده کرده و این کار پژو بازگشت به دوران اوج قهرمانی است. این خاطره بازی پژو با خاطرات دوران گذشته اش مورد توجه رسانه‌ها قرار گرفته است و به نظر می‌رسد پژو دوباره لباس قهرمانی را به تن کرده و خود را برای رقابت‌های 2017 آماده کرده است.

    در بخش طراحی خارجی پژو متحول شده است و با داشتن باله‌های پشتی در بخش ایرودینامیک شرایط لازم را به‌دست آورده و به هاچ بکی چالاک و سریع تبدیل شده است. پژوه 208 GTI خودرویی استثنایی است که در رقابت‌های مختلف اتومبیلرانی حضور داشته و موفقیت‌های زیادی را برای پژو به ارمغان آورده است. در بخش پیشرانه پژو 208 از موتور 6/ 1 لیتری توربو شارژ استفاده می‌کند که نزدیک به 197 اسب بخار نیرو 203 نیوتن بر متر گشتاور را در دور موتور 1700 دور در دقیقه تولید می‌کند.

    پژو نسخه‌های بسیار زیادی از 208 را ساخته است که در بخش پیشرانه تفاوت‌هایی با هم دارند؛ اما موتور 4 سیلندر 6/ 1 لیتری مهم‌ترین‌ پیشرانه‌ای است که پژو از آن استفاده کرده است. پژو 208 جی تی‌ای با داشتن وزنی معادل 1160 کیلوگرم به ازای هر 8/ 5 کیلوگرم یک اسب بخار نیرو تولید می‌کند که در میان هاچ بک‌ها نسبت وزن به نیروی مناسبی است. باید منتظر شد و دید این نسخه 2017 از پژو 208 که برای مسابقات رالی جهانی لباس قهرمانی به تن کرده است چه نتایجی را در این مسابقات چهار فصل جهانی به دست خواهد آورد.

    پژو از سال 1981 در مسابقات جهانی WRC حضور پیدا کرده و در بخش‌های مختلفی از دنیای مسابقات حضوری فعال و با افتخار داشته است که بیشترین افتخار در رالی پاریس داکار به دست آمده و در مسابقات فرمول یک هم حضور فعالی داشته است. شرکت پژو به‌عنوان خودرو‌سازی فرانسوی به دنبال زنده کردن شهرت گذشته خود است که این روزها زیر خروارها خبرهای سوپر اسپورت‌ها و موفقیت‌هایشان پنهان شده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو