فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۲ اسفند ۹۵

دنده عقب خودرویی‌ها در جاده اصلاح

عصر خودرو- امروز دوشنبه ۲ اسفندماه، خودرویی‌ها متعادل و منفی بودند لذا شاخص گروه با کاهش ۷۹ واحد در مدار ۱۷ هزار و ۸۲۲ واحدی عقب نشینی کرد.

دنده عقب خودرویی‌ها در جاده اصلاح
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این روز سهامداران تعداد 119 میلیون سهام و حق تقدم گروه خودرویی را به ارزش معاملاتی 13 میلیارد تومان در 9 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند.
    در این میان، نماد خساپا با 35 میلیون حجم معامله معادل 29 درصدی‌ از کل حجم معاملات گروه و مبلغ 4 میلیارد تومان ارزش معامله معادل 31 درصد ارزش کل معاملات صدر نشین گروه بود.
    با این حال، خساپا امروز را در حاشیه 1 درصدی منفی و قیمت پایانی 1,234 ریال به پایان برد، نماد خاور نیز با افت 3 درصدی در قیمت پایانی 840 ریال، جزو منفی‌ترینها بود.
    همینطور نمادهای خمحور و ختوقا  نسبت به هم گروهی‌ها افت بیشتری تجربه کردند، در طرف مقابل نمادهای ختور و ختراک تا مثبت کامل قیمت معاملاتی پیش رفتند، لذا ختور با رشد 3 درصدی در قیمت پایانی2,970 ریال و ختراک با رشد 2.7 درصدی در قیمت 3,817 ریال صف خرید کوچکی تشکیل دادند.
    پس از این دو، نماد خموتور در حاشیه 4 درصد مثبت و خکار 3 درصد مثبت بیشترین افزایش قیمت پایانی را داشتند.
    در پایان معاملات امروز، نماد معاملاتی خوساز به دلیل تعدیل منفی سنگین 109 درصدی در اولین بودجه 96 متوقف شد، لذا پس از گزارشات بودجه سال آینده، تاکنون 7 نماد گروه شامل خودرو، خنصیر، خاهن، خگستر،خکمک، خوساز و خریخت متوقف شده‌اند.
    دلیل توقف نماد خودرو تعدیل منفی 15 درصدی در اولین بودجه سال آینده بود، علاوه بر اینکه این میزان تعدیل نباید منجر به توقف نماد شود، گزارش بودجه نماد شرکت نیز قابل توجه است.
    در این گزارش عاملی که  سبب عدم  رشد سود شرکت شده  کاهش چشم  گیر درآمد های متفرقه و سود  سرمایه  گذاری سهم  است ، خودرو در حرکتی عجیب در اولین بودجه سال آینده حجم  فروش گروه  پژو و سمند را که عمده  فروش شرکت  بوده، کاهش داده است. دلار را نیز  برای مصارف ارزی خود  3,900  تومان در نظر گرفته است.
    همچنین دیروز خپارس در اولین بودجه 96 خبر از تعدیل مثبت سنگین 400 درصدی و پیش بینی سود هر سهم  35 ریالی در بودجه سال آینده ‌داد، لذا خپارس علی رغم جو منفی گروه رشد اندک 0.6 درصدی را در قیمت پایانی 925 ریال تجربه کرد.
    در پایان گفتنی است، وضعیت گروه خودرو برای سهامداران این صنعت مبهم است از منظر تکنیکالی نیز شاخص گروه بخشی از رشد قیمتی سال قبل را اصلاح کرده، با این حال هم اکنون گروه خودرو با مقاومت مهم 18 هزار و 700 واحدی را در پیش دارد که با عبور از آن می‌تواند روند صعودی‌اش را آغاز کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۴ روز پیش
        آرشیو