فونیکسریمکسبهتام

۳۳ فقره تصادفات در معابر درون شهری خراسان جنوبی رخ داد

عصر خودرو- رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی از وقوع ۳۳ فقره تصادف طی هفته گذشته در معابر درون شهری استان خبر داد.

۳۳ فقره تصادفات در معابر درون شهری خراسان جنوبی رخ داد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر، سرهنگ علیرضا رضایی صبح یکشنبه در جمع خبرنگاران گفت: هفته گذشته متاسفانه دراثر تصادفات یک نفر فوت و 34 نفر مجروح شده اند.

    وی بیان کرد: بیشترین آمار مجروحین مربوط به سرنشین‌های خودروها با 28 درصد بوده است.

    وی علت 35 درصد از مجموع تصادفات را عدم رعایت حق تقدم، 32 درصد عدم توجه به جلو، تجاوز از سرعت مجاز و تغییر مسیر ناگهانی هر کدام 6 درصد و 21 درصد را نیز سایر علل دانست.

    وی بیان کرد: یشترین ساعت وقوع تصادفات بین ساعت 10 الی 12  بوده است.

    رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان جنوبی همچنین از ثبت 5 هزار و 52 فقره انواع تخلف رانندگی توسط ماموران پلیس راهنمایی و رانندگی استان در یک هفته گذشته خبرداد و افزود: از این تعداد 560 تخلف، حادثه ساز بوده است.

    وی افزود: در این مدت تعداد 208 دستگاه موتورسیکلت و 15 دستگاه خودرو نیز که دارای تخلفات راهنمایی و رانندگی بوده‌اند توقیف شده است.

    وی بیان کرد: از این تعداد 50 راننده به علت نداشتن گواهی نامه وسیله نقلیه آنها توقیف و جهت سیر مراحل قانونی به دادگاه اعزام شده اند.

    سرهنگ رضایی همچنین از توقیف 4 دستگاه خودرو با خلافی بالای یک میلیون تومان در هفته گذشته خبرداد.

    رئیس پلیس راهور استان خراسان جنوبی در خصوص رانندگی در فصل سرما اظهار کرد: از عواملی که موجب افزایش تصادفات در فصل سرما می‌شود لغزنده بودن سطح معابر است که بی شک ریزش نزولات آسمانی اعم از باران و برف موجب کاهش اصطکاک بین لاستیک خودروها و سطح معابر می‌شود.

    وی از رانندگان خواست در چنین شرایطی حداقل ضمن دقت لازم در رانندگی، لاستیک‌هایی که دارای آج مناسب می‌باشند استفاده کنند و زنجیر چرخ همراه داشته باشند و عابرین نیز با احتیاط و دقت بیشتری تردد کنند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط