فونیکسریمکسبهتام

ساخت و آزمایش هزاران بولت برقی خودران جنرال موتورز

عصر خودرو- جنرال موتورز قصد دارد از سال ۲۰۱۸ با همکاری لیفت، هزاران خودروی برقی خودران بولت را در ناوگانهای آزمایشی این شرکت تاکسی یاب آنلاین به کار گیرد.

ساخت و آزمایش هزاران بولت برقی خودران جنرال موتورز
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، انتظار می‌رود ناوگان خودروهای بولت، بزرگترین ناوگان آزمایشی خودروهای خودرانی باشد که تاکنون یک خودروساز بزرگ ایجاد کرده است.

    شرکت‌های خودروسازی متعدد اظهار کرده‌اند قصد دارند ساخت و آزمایش چنین خودروهایی را در حجم بالاتر آغاز کنند.

    شرکت وایمو که زیرمجموعه آلفابت است، در حال حاضر حدود 60 نمونه اولیه خودروی خودران را در چهار ایالت آزمایش می کند.

    بیشتر مدل‌های خودروی برقی شورولت بولت که به امکانات اتوماتیک مجهز هستند، از سوی شرکت لیفت مورد استفاده قرار خواهند گرفت و این شرکت آنها را در ناوگان اشتراک گذاری خودرو در ایالتهای متعدد بکار خواهد گرفت.

    یک منبع آگاه به رویترز گفت: جنرال موتورز فعلا قصد ندارد خودروهای برقی شورولت بولت را به مشتریان شخصی بفروشد.

    مدیران جنرال موتورز در یک سال اخیر اظهار کرده‌اند که قصد دارند خودروهای اتوماتیک را به صورت انبوه تولید کرده و آنها را در ناوگان‌های خدمات اشتراک گذاری خودرو استفاده کنند. با این همه مقامات جنرال موتورز ابعاد تولید یا زمان بکارگیری این خودروها را برملا نکرده‌اند.

    جنرال موتورز در بیانیه‌ای اعلام کرد این شرکت درباره برنامه‌های عرضه فناوری یا محصولات آینده، جزئیات مشخصی را اعلام نمی‌کند و پیش از این اعلام کرده است که فناوری خودران این شرکت زودتر از حد تصور، در یک شبکه اشتراک گذاری خودرو عرضه خواهد شد.

    شرکت خودروسازی فورد که رقیب داخلی جنرال موتورز است، اعلام کرده قصد دارد ساخت نخستین خودروهای خودران را در کارخانه‌ای در حومه دیترویت در اواخر سال 2020 آغاز کند و این خودروها در سال 2021 وارد ناوگان خدمات اشتراک گذاری خودرو می شوند. فیات کرایسلر اتوموبیل که رقیب آمریکایی دیگر جنرال موتور است، شمار محدودی مینی ون کرایسلر پاسیفیکا را در اختیار وایمو قرار داده تا از آنها برای تست خودروهای خودران استفاده کند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو