فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/۲۷ بهمن ۹۵

خودرویی ها در انتظار تزریق نقدینگی

عصر خودرو- امروز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه، در ادامه روزهای سرد و کم رمق خوردوییها شاهد افت قیمتها در اکثر نمادهای گروه خودرو و ساخت قطعات بودیم که باعث شد شاخص کل گروه با کاهش ۱۱۹ واحدی در مدار ۱۷ هزار و ۵۵۸ واحد قرار بگیرد.

خودرویی ها در انتظار تزریق نقدینگی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، در این روز سهامداران تعداد 98 میلیون سهام و حق تقدم خودرویی را به ارزش 14.7 میلیارد تومان در 9 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند که نسبت به روز قبل خصوصا حجم افزایشی بود، در این میان خساپا مثل دیروز با 26 میلیون حجم و ارزش معامله 3 میلیارد تومان صدر نشین بود.
    شایعات از خساپا درباره تعدیل مثبت و پیش بینی سود 140 ریالی در اولین بودجه 96 شنیده می شود، همچنین در خپارس شایعه‌ای مبنی بر سود حدود٨۰ ریالی در سال ٩٦ دست به دست می‌گردد.
    با این حال امروز خساپا با افت 1 درصدی در قیمت 1,224 ریال و خپارس افت 0.35 درصدی در قیمت پایانی 864 ریال قرار گرفت، در این روز ورنا 2 میلیون از نماد خساپا را خریداری کرد.
    خودرو نیز افت اندک 0.47 درصدی در قیمت پایانی 2,748 ریال را ثبت کرد، سهامداران عمده این شرکت نیز به ترتیب نگار نصر 949 هزار، وملی 600 هزار و پلیمرهای مهنسی 400 هزار خریدار بودند.
    از طرفی امروز خاور مثل روزهای قبل صف فروش سنگین بود با ان تفاوت که از حجم صف نماد کاسته شده، لذا با صف حدود 70 میلیونی در قیمت 927 ریال در آستانه منفی کامل به کار خود خاتمه داد.
    خوساز نماد دیگری بود که در میانه بازار صف فروش بود اما نهایتا صفش را جمع کرد و در حاشیه 4 درصد منفی و قیمت 2,415 ریال بسته شد.
    در طرف مقابل نمادهای خچرخش، خنصیر و خکمک صف خرید بودند که در آخر خنصیر صف کوچکش را عرضه کرد، اما خچرخش و خکمک در حاشیه 4 درصد مثبت و با قیمتهای 2,341 و 920 ریالی صف خرید باقی ماندند.
    خودرویی ها  همچنان با کمبود نقدینگی مواجه هستند و این مهمترین عامل بی تحرکی این روزهای گروه است، البته حمایت هایی نیز از سوی متولیان بازار برای خروج از این وضعیت انجام شده ولی برای مشاهده تغییرات مثبت در این گروه و بورس باید شاهد ورود نقدینگی و حمایت سهامداران عمده باشیم.
    با این وجود براساس هدفگذاری صورت گفته در 10 سال آینده تولید انواع خودروی سواری به سالانه سه میلیون دستگاه افزایش خواهد یافت، طبق این سند دو میلیون دستگاه از خودروهای سواری تولیدی در این سال (1404) به مصرف بازار داخل رسیده و یک میلیون دستگاه نیز باید صادر شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو