فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه /۲۴ بهمن ۹۵

نوسانات مثبت خودرویی ها در آخر وقت

عصر خودرو- امروز یکشنبه ۲۴ بهمن ماه، گروه خودرویی قرمز پوش بود، در این بین صف فروش سنگین خاور که از زمان بازگشایی تاکنون ادامه داشته عامل اصلی ایجاد این جو منفی بود لذا در پایان شاخص گروه با کاهش ۷۰ واحدی در مدار ۱۷ هزار و ۶۷۴ واحدی قرار گرفت.

نوسانات مثبت خودرویی ها در آخر وقت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در این روز شاهد جابه جایی تعداد 106 میلیون سهام و حق تقدم خودرویی به ارزش 15 میلیارد تومان در 9 هزار نوبت معاملاتی بودیم.
    در گروه خودرویی که اکثرا متعادل با گرایشی منفی دنبال شدند، نماد خاور همچنان با فشار فروش  153 میلیونی مواجه بود که البته در لحظات پایانی به دلیل خرید 1 میلیون از یان سهم توسط حقوقی صف فروش به 146.8 میلیون کاهش یافت.
    در طرف مقابل نمادهای خنصیر، ختوقا، خچرخش، خکار و خمهر معاملات مثبت و پرتقاضا تری را سپری کردند.
    در این میان نماد ختوقا صف خرید 3 میلیونی داشت ولی در لحظات پایانی صفش را عرضه کرد و دوباره صف سبکی تشکیل داد و در حاشیه 4 درصد مثبت و  قیمت پایانی 1,616 ریال با 5.8 میلیون حجم معامله به کار خود خاتمه داد.
    خنصیر نماد دیگری بود که صف خرید شد، این نماد با 3 درصد رشد در قیمت پایانی 4,645 ریال صف سبکی تشکیل داده بود.
    خساپا نیز که در میانه بازار به محدوده صفر تابلو رسیده بود در لحظات پایانی حمایت حقوقی بیشتر شد و از 5 میلیون خرید حقوقی به 9.9 میلیون افزایش یافت لذا اردرهای خرید خساپا تا نزدیکی 11 میلیون افزایش یافت که به احتمال زیاد فردا شاهد اقبال دوباره به این سهم باشیم.
    گرچه عرضه های سنگین صندوق فولاد در زمان ورود نقدینگی به این نماد، نفس سهم را گرفت و به دلیل ترس از ادامه عرضه های این صندوق، بازار در خصوص این نماد محتاط شده است.
    با این حال امروز جمالی مدیرعامل سایپا خبر از فروش خکاوه تا پایان سال به قیمت مناسب داد که این خبر یک دلیل مهم رشد قیمتی امروز خساپاست.
    همچنین مدیر عامل سیتروئن طی دیدار با این شرکت اعلام کرد هدف گذاری سیتروئن تا سال 2021 دست یابی 30 درصدی سهم بازار است و قطعا برای رسیدن به این هدف با شرکت سایپا همکاری دقیقی خواهیم داشت.
    معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز در چهارمین همایش بین‌المللی صنعت خودرو ایران گفت: در اسفند امسال ایران خودرو و پژو خودرو مشترک را وارد بازار می کنند، همچنین طی قرار داد سایپا با سیتروئن محصول مشترک نیمه اول 96 وارد بازار می شود.
    بنابر اظهارات وی  ایدرو با رنو قرار دادی بسته و پایان سال 2017 و یا سه ماه نخست 2018محصول وارد بازار می شود، در خصوص گیربوکس اتوماتیک قرار داد بسته شده است. همچنین فولکس واگن با یک شرکت داخلی به تفاهم نهایی رسیده و در آستانه انعقاد قرار داد است.
    نوبخت نیز اعلام کرد که برای کمک به بورس دیگر اوراق بدهی منتشر نمی کنند و دولت از انتشار 100 هزار میلیارد تومان اوراقی که قرار بود منتشر شود چشم پوشی می کند که خبر مثبتی برای کل بازار است.
    در مجموع گروه خودرویی فروشنده ای ندارد گرچه خریداری هم درقیمتهای بالا ندارد، با این حال به نظرمی رسد با توجه به نزدیکی زمان انتخابات و قیمتهای مناسب گروه نگهداری سهام خوردویی منطقی باشد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو