فونیکسریمکسبهتام

دعوت زنگنه از سوئدی ها برای همکاری در تولید اتوبوس‎های پایه گازسوز

عصر خودرو- وزیر نفت با بیان اینکه ایران از همکاری با شرکت‎های سوئدی در طرح‎های بهینه سازی مصرف انرژی و کاهش انتشار گازهای گلخانه‎ای استقبال می‎کند، گفت: توصیه کردیم شرکت‎های سوئدی با همکاری شرکت‎های ایرانی در زمینه تولید اتوبوس‎های پایه گازسوز برای استفاده در حمل و نقل شهری فعال شوند.

دعوت زنگنه از سوئدی ها برای همکاری در تولید اتوبوس‎های پایه گازسوز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از وزارت نفت، بیژن زنگنه پس از دیدار و گفت‎وگو با یک هیات سوئدی به ریاست «آن لیند»، وزیر اتحادیه اروپا و تجارت سوئد، افزود: در این دیدار درباره همکاری‎ شرکت‎های ایرانی و سوئدی مذاکره کردیم؛ وزیر اتحادیه اروپا و تجارت سوئد و هیات همراه بیشتر بحث‎هایی در باره طرح‎های بهینه سازی، کاهش مصرف انرژی و دی اکسید کربن (CO٢) مطرح کردند که ما هم از این حوزه‎ها استقبال می‎کنیم.
    وی به دیدارهای یک سال اخیر با برخی مقام‎های سوئدی اشاره کرد و بیان داشت: از جمله کارهایی که ما به آنان توصیه کرده همکاری در بخش تولید خودروهای سنگین بود که اکنون این همکاری‎ها آغاز شده و شرکت‎های اسکانیا و ماموت به تازگی همکاری جدی را شروع کرده اند.
    وزیر نفت یادآورشد: در ماه گذشته برای حمایت از تولید کامیون در ایران، قراردادی امضا کردیم که بخشی از آن همکاری اسکانیا و ماموت را شامل می‎شد.
    وی با بیان این که سوئدی‎ها تقاضایی برای همکاری در بخش بالادستی نداشتند و آنها شرکت‎های فعالی در حوزه بالادستی صنعت نفت و گاز ندارند، گفت: ما علاقه‎ مندیم در بخش‎های کاهش میزان سوزاندن گازهای مشعل، یا بالا بردن بازده حرارتی در تاسیسات صنعت نفت کار کنند؛ در قالب مجوزهای قانونی موجود می توانیم از این طرح‎ها حمایت کنیم.
    به گزارش ایرنا، «استفان لوفون» نخست ‌وزیر سوئد، بامداد دیروز(شنبه) در صدر یک هیات بزرگ اقتصادی با هدف توسعه مناسبات بین 2 کشور وارد تهران شد.
    در این هیات، مدیران 70 شرکت مانند اسکانیا، اریکسون، الکتا، ولوو، آ.بی.بی، گروه سنسیس گاتسو، بانک دانسکه، آژانس مالی یی.کی.ان، آژانس انرژی سوئد، آژانس حفاظت از محیط زیست، اداره پست و ارتباطات سوئد و اتحادیه صنعت و فلزکاران سوئد نخست وزیر این کشور را همراهی می کنند.
    صبح دیروز پس از دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران با نخست وزیر سوئد، پنج سند همکاری در زمینه های فناوری، علوم و تحقیقات، امور جاده ای، ارتباطات و فناوری اطلاعات و امور زنان و خانواده امضا شد.
    ایران در سال های 2003 و 2004 میلادی به ترتیب بیست و یکمین و بیست و هشتمین صادرکننده کالا به سوئد بود اما در سال 2005 از فهرست 30 کشور نخست صادرکننده به این کشور حوزه اسکاندیناوی خارج شد.
    در چند سال گذشته که تحریم ها مانع از رونق روابط خارجی ایران می شد، مبادلات تجاری 2 کشور به یک چهارم کاهش یافت و از 10 میلیارد کرون (یک میلیارد و 100 میلیون دلار) به 2میلیارد و 500 میلیون کرون (282 میلیون دلار) رسید.
    آمارهای انتشار یافته درباره میزان مبادلات بین دو کشور در سال 2014 (پیش از توافق هسته ای) تفاوت چشمگیری را بین صادرات ایران به سوئد و واردات از آن کشور نشان می دهد.
    در آن سال از 345 میلیون دلار مبادلات تجاری، 14 میلیون و 666 هزار دلار صادرات ایران به سوئد بود و ارزش واردات از آن کشور به 330 میلیون و 150 هزار دلار می رسید.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۷۱
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        آخرین بروزرسانی ۳ روز پیش
        آرشیو