فونیکسریمکسبهتام

دانستنی های خودرو؛

سنگین وزنان کروک را بیشتر بشناسید

عصر خودرو: در صنعت خودروسازی معمولا اتومبیل‌های شاسی بلند هستند که وزن نسبتا بالایی دارند اما این تفکری است که خیلی هارا به اشتباه می اندازد.

سنگین وزنان کروک را بیشتر بشناسید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۴۲:۰۰
  • سنگین وزنان کروک را بیشتر بشناسید
  • سنگین وزنان کروک را بیشتر بشناسید
  • سنگین وزنان کروک را بیشتر بشناسید
  • سنگین وزنان کروک را بیشتر بشناسید
  • سنگین وزنان کروک را بیشتر بشناسید

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در صنعت خودروسازی معمولا اتومبیل‌های شاسی بلند هستند که وزن نسبتا بالایی دارند، در غیر این صورت ماشین‌های سدان و یا هاچ بک وزنی چندان زیادی ندارند و در مقابل هم انتظار زیادی از خودروهای اسپرت می‌رود که وزن پایینی داشته باشند، اما در صنعت خودروسازی استثناهایی نیز وجود دارد و گاهی اوقات شاهد خودروهای اسپرت و یا کروکی بسیار سنگین هستیم، به همین دلیل در ادامه برخی از سنگین‌ترین خودروهای کروکی مدل 2017 اروپا را مد نظر قرار داده‌ایم تا بیشتر با آنان آشنا شوید، وزن بالایی که معمولا به خاطر تقویت قسمت میانی خودروهای کروکی ( به خاطر حذف سقف ثابت) بوجود می‌آید. ولی خودروهایی که در ادامه قصد داریم در رابطه با آنان صحبت کنیم، هیچگونه وجه اشتراکی از لحاظ وزن با یک خودروی اسپرت و کروکی ندارند!


- مازراتی گرن کابریو اسپرت

کمپانی خودروسازی مازراتی در ارائه اتومبیل‌های پرزرق و برق مهارت بسیار بالایی دارد، ولی وزن بالای محصولات این کمپانی باعث شده حتی با استفاده از پیشرانه‌های 8 سیلندر قدرتمند، همچنان در حد خودروهای اسپرت معمولی تلقی شوند. حال در این میان خودروی کروکی "گرن کابریو اسپرت" دیده می‌شود که باتوجه به سایر هم قطارانش، وزن بسیار بالایی به مقدار 1887 کیلوگرم دارد که همین مورد باعث شده قدرت بالای پیشرانه تولیدی در شتاب صفر تا صد 5 ثانیه‌ای خلاصه شود.
- مرسدس بنز AMG C63 S Cabriolet

شاید از کمپانی خودروسازی مازراتی نمی‌توان انتظار چندانی در کاهش وزن محصولاتش داشت، ولی بدتر از آن کمپانی خودروسازی مرسدس بنز است که با در دست داشتن بروزترین تکنولوژی‌های ساخت خودرو، در کاهش وزن مرسدس بنز AMG C63 S کابریو ناتوان مانده است تا حداکثر وزن این خودروی اسپرت کروکی به مرز 1925 کیلوگرم نزدیک شود. هرچند با داشتن پیشرانه‌ای هشت سیلندر موفق به ثبت شتاب صفر تا صد 4.1 ثانیه‌ای شده است.
- ب ام و M6 Cabriolet

علاوه بر مرسدس بنز، کمپانی خودروسازی BMW را هم می‌توان یکی دیگر از شرکت‌های صاحب تکنولوژی عنوان کرد که وزن خودروی کروکی M6 آن به چیزی حدود 2055 کیلوگرم می‌رسد. وزنی بسیار بالا که موجب شده با داشتن پیشرانه‌ای 8 سیلندر 560 اسب بخاری، حداقل شتاب صفر تا صد 4.3 ثانیه‌ای بدست آید.

- مرسدس بنز AMG S65 Cabriolet

این لیست تنها یک خودروی مرسدس بنز نخواهد داشت، بلکه مرسدس بنز AMG S65 Cabriolet هم به عنوان یکی از سنگین‌ترین خودروهای کروکی بازار شناخته می‌شود که بیشتر از سه خودروی ذکر شده، حداکثر وزنی 2255 کیلوگرمی دارد تا برای داشتن حداقل شتابی صفر تا صد 4.1 ثانیه‌ای، دست به دامن پیشرانه‌ای دوازده سیلندر 630 اسب بخاری شود.

- بنتلی Continental Supersports Convertible

سلطان خودروهای اسپرت سنگین وزن هم یقینا کمپانی خودروسازی بنتلی است که خودروی کروکی و اسپرت Continental Supersports Convertible آن به عنوان سنگین‌ترین خودروی کروکی جهان شناخته می‌شود. خودرویی که علارغم تلاش‌های زیاد شرکت سازنده، همچنان وزن نسبتا زیاد 2455 کیلوگرمی دارد که برای رسیدن به حداقل شتاب صفر تا صد 3.9 ثانیه‌ای، مجبور به استفاده از پیشرانه‌ای 6 لیتری دوازده سیلندر 710 اسب بخاری با گشتاور 1017 نیوتن متری شده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
      آرشیو