فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/ ۲۳ بهمن ۹۵

فرار نقدینگی از گروه خودرو

عصر خودرو- امروز شنبه ۲۳ بهمن ماه خودرویی ها اکثرا منفی معامله شدند در این بین تنها نماد قطعه ساز خفناور معاملات متعادل و مثبت تری را تجربه کرد، لذا نهایتا شاخص گروه با ۳۰۹ واحد معادل۱.۷۱ درصد کاهش در مدار ۱۷ هزار و ۷۴۴ واحدی ایستاد.

فرار نقدینگی از گروه خودرو
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، در این روز سهامداران تعداد 104.6  میلیون سهام و حق تقدم خودرویی را به ارزش 15.8 میلیارد تومان در 5.9 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند که  کاهشی تر از روز معاملاتی پیشین بودند.
    امروز خودرو با کاهش 2 درصدی در  قیمت پایانی 2,770 ریال به کار خود خاتمه داد، به زودی سرمایه گذاری سمند بازیگردان خودرو طبق آگهی منتشر شده در روزنامه های کثیر الانتشار 2% سهام تحت تملک خود در شرکت ایران خودرو را به صورت نقد و با قیمت پایه 3,800 ریال واگذار می کند.
    غول خودرویی دیگر، خساپا نیز 2 درصد افت قیمت پایانی داشت و در قیمت 1,213 ریال قرار گرفت.
    خزامیا از زیرمجموعه های خساپا امروز با افت حدود 2 درصدی در قیمت 849 ریال قرار گرفت که باتوجه به سابقه سهم حمایت محکمی است و انتظار می‌رود روزهای آتی شاهد رشد قیمتی آن باشیم.
    گروه خودرویی که از هر نظر آماده رشد بود با بازگشایی نماد خاور و صف فروش های  مکرر سنگین به کما فرو رفت، بنظر می رسد تا فکری به حال جمع کردن صف خاور نشود گروه خودرو به درجا زدن ادامه خواهد داد.
    این نماد در آستانه منفی کامل قیمت معاملاتی و در محدوده صفر تابلوی قیمت پایانی به 1,089 ریال رسید و صف فروش سنگین 157 میلیونی را تجربه کرد، حقوقی سهم هیچگونه خرید و فروشی انجام نداد و حقیقی در حجم کم به یک میزان خریدار و فروشنده بود.
    در میانه بازار با حمایت و خریدهای سنگین حقوقی خاهن ، این نماد از صف فروش به درصدهای مثبت 1 درصد رسیده بود علی رغم اتحاد خوبی که بین سهامداران عمده خاهن وجود دارد به دلیل رشد شارپی زیادی که سهم تجربه کرده ریسک بالایی دارد امروز خاهن با کاهش 2.79 درصدی در قیمت پایانی 3,525ریال به کار خود خاتمه داد، حقوقی سهم 3 میلیون خریدار بود.
    به دلیل جذب نقدینگی 80 میلیارد تومانی در عرضه اولیه برکت و عدم نقدینگی در بازار، بلوکه شدن دارایی سهامداران در نمادهای متوقف، عدم خرید سهام توسط صندوق های با درآمد ثابت و عدم حمایت حقوقی ها از سهم هایشان جو منفی در کل بورس حاکم است.
    از طرفی بازار منتظر بازگشایی وبصادر هست که احتمالا مثل بانکی ها دیگر قیمت طی یک روز معاملاتی شاهد سقوط 30 درصدی قیمت آن خواهیم بود، این مساله شوک منفی دیگری را به کل بازار تزریق کرده است.
    در پایان گفتنی است، خبرها حاکى از ورود مونتاژ کامیون رنو در سایپا دیزل و از مرداد ماه سال آینده در بازار است و تا ظرف 5 سال 65 هزار کامیون رنو جانشین کامیون هاى فرسوده خواهد شد.
    همچنین بر اساس شنیده ها خشرق مبلغ 110میلیاردتومن از ایران خودرو وسایپا طلب دارد که بزودی وصول می شود و ختوقا قصد دارد بلوک خود در خشرق را به سرمایه گذار ایتالیایی واگذار کند که هم اکنون مذاکراتی درحال انجام است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۷ روز پیش
        آرشیو