فونیکسریمکسبهتام

اپلیکیشن موبایلی آرام‌بخش برای رانندگان تاکسی

عصر خودرو- اپلیکیشن موبایلی جدیدی به تازگی ساخته‌ شده که به سلامت روانی رانندگان تاکسی کمک می‌کند.

اپلیکیشن موبایلی آرام‌بخش برای رانندگان تاکسی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»، کارشناسان دانشگاه ملبورن با توجه به شرایط کاری پرتنش رانندگان تاکسی تصمیم به طراحی این اپلیکیشن گرفتند.

    تحقیقات نشان داده که از هر سه راننده تاکسی دو نفر به دلیل ساعات کاری طولانی و احتمال شنیده توهین از مسافران، سطوح بالایی از اضطراب روان‌شناختی را گزارش کرده و نزدیک به یک سوم جمعیت مورد مطالعه، سلامت فیزیکی خود را ضعیف ارزیابی کردند.

    ساندرا دیویدسون از دانشگاه ملبورن اظهارکرد: ما همه به گزارشها در مورد تلفات جاده‌ای عادت کرده‌ایم، اما نوع دیگری از تلفات جاده‌ای نیز هست که مخصوص رانندگان تاکسی و خطرهای فیزیکی و روانی در شغل‌شان است.

    وی افزود: بزرگترین چالش این است که رانندگان را به سمت تغییرات کوچک اما مهم در روال عادی زندگی‌شان هدایت کنیم، زیرا اوقات فراغت زیادی دارند که به دلیل اجبار ماندن در تاکسی‌ نمی‌توانند کاری انجام دهند.

    یافته‌های پژوهشی نشان می‌داد این رانندگان زمان زیادی را با تلفن‌های هوشمندشان صرف می‌کنند. از اینرو این اپلیکیشن که در مراحل اولیه ساخت قرار دارد، بطور خاص برای تامین نیازها و زندگی کاری رانندگان تاکسی طراحی شده است.

    در این اپلیکیشن تمرینات ذهنی و فیزیکی ارائه شده که راننده‌ها می‌توانند به تناسب اوقات دلخواه خود آن‌ها را انجام دهند. برای مثال تمرینات دو، پنج یا 10 دقیقه‌ای که شبیه تمرینات در پروازهای طولانی به همراه آرام‌سازی عضلات برای مقابله با اضطراب، در این اپلیکیشن ارائه شده است. همچنین جلسات تمرکز حواس مانند گوش دادن به تصویرپردازی هدایت شده به عنوان ابزاری برای رسیدن به آرامش طراحی شده است.

    این اپلیکیشن بعلاوه آب‌ رسانی به بدن را به رانندگان یادآوری کرده و اطلاعات مفیدی مانند محل سرویس‌های بهداشتی عمومی را به آنها ارائه می‌کند. بررسی‌ها حاکی از اینست که رانندگان تاکسی در معرض مشکلات کلیوی و عفونت مجاری ادراری قرار دارند، زیرا مدت زیادی را در وضعیت نشسته هستند و دستشویی رفتن را به تاخیر می‌اندازند

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو