فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی خودرو - بورس؛

خودرویی ها در این هفته متعادل همراه با افزایش عرضه

عصر خودرو- بازدهی گروه خوردو در هفته جاری نسبت به هفته قبل تغییر قابل ملاحظه ای نداشت ولی میانگین حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۴۵ و ۴۶ درصد افت کردند.

خودرویی ها در این هفته متعادل همراه با افزایش عرضه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو»، در سومین روز معاملاتی هفته پیش شاخص گروه خودرو در محدوه مقاومتی سنگینی قرار گرفت که موفق به عبور از آن نشد لذا خودرویی ها پس از آن تا به الان ریزش و اصلاح داشتند.
    همچنین در هفته جاری عرضه اولیه برکت را داشتیم که باتوجه به کمبود نقدینگی در بازار، بخشی از نقدینگی را به سمت خود جذب کرد و مزید بر دلیل منفی بورس و خودرویی ها شد.
    در این هفته سایپا از منتفی شدن قراردادش با کیاموتور گفت، از طرفی خط تولید برلیانس H200 از سایپا به پارس خودرو منتقل شد.
    طی دومین روز هفته نماد معاملاتی خاور با محدودیت نوسان بازگشایی شد و تا آخرین روز معاملاتی هفته صف فروش سنگین نزدیک 200 میلیونی داشت.
    روز سوم معاملاتی وساپا خبر از تعدیل مثبت سنگین 75 درصدی در اولین بودجه سال 96 داد که موجب اقبال سهام خساپا به دلیل مالکیت 70 درصدی و درنتیجه گروه خوردویی شد.
    در این روز حقوقی های خساپا و خودرو با خریدهای میلیونی به حمایت از این نمادها پرداختند، همچنین  شنیده شد که افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی داراییها برای شرکتهایی که طی 5 سال اخیر از این محل افزایش سرمایه نداشته اند مشمول تمدید معافیت مالیاتی خواهد شد که به نفع گروه خودرو است.
    چهارمین روز معاملاتی هفته خاهن سهم مورد اقبال بازار به دلیل انتشار خبر افزایش سرمایه 100 درصدی شد، شایعه فروش خکاوه به ولوو در این روز تقویت شد، طی این روز خودرویی ها مجموعا متعادل و مثبت بودند.
    سرانجام در آخرین روز کاری هفته جاری خودرویی ها متعادل و منفی بودند و در این روز ورنا خبر از فروش بلوک خمحرکه به قیمت 4,265 ریال داد که موجب شد سهم علی رغم جو گروه در بازه مثبت معامله شود، خزامیا نیز در اثر شایعه تعدیل مثبت مورد اقبال بود اما با تکذیب شایعه از رشد قیمتی نماد کاسته شد، در این روز همچنین ورنا خبر از پیشنهاد تقسیم سود 10 درصدی در مجمع توسط هیات مدیره داد.



     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو