فونیکسریمکسبهتام

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

۶۰۰ اتوبوس و ۱۵۰۰ تاکسی فرسوده در اصفهان تردد می‌کند

عصر خودرو- معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: درحال حاضر یک هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو فرسوده در بخش تاکسیرانی و ۶۰۰دستگاه اتوبوس فرسوده در بخش حمل و نقل عمومی در سطح شهر تردد می‌کند.

۶۰۰ اتوبوس و ۱۵۰۰ تاکسی فرسوده در اصفهان تردد می‌کند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، علیرضا صلواتی با اشاره به اینکه تا پایان سال جاری افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس را نخواهیم داشت، افزود: هر گونه دریافت هزینه مازاد بر مصوب از مسافران تخلف است و باید گزارش این تخلفات از سوی شهروندان به مراجع مربوطه ارائه شود.

    وی با بیان اینکه در سال آینده نیز  مطابق با تورم و پارامترهای تعریف شده افزایش نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس را خواهیم داشت، اضافه کرد: در این زمینه لایحه‌ای به شورای شهر اصفهان ارائه شده است که به دلیل بررسی بودجه 96 در شورای شهر هنوز این لایحه بررسی نشده است.

    پایان بهمن ماه اتوبوس‌های جدید وارد سیستم حمل و نقل اصفهان می‌شوند

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 600دستگاه اتوبوس فرسوده در سطح شهر اصفهان تردد می‌کنند، اظهار داشت: برنامه ریزی برای از رده خارج کردن این اتوبوس‌ها صورت گرفته و تا پایان بهمن ماه با ورود تعدادی اتوبوس جدید برای خط بی.آر.تی خیابان جی قسمتی از این اتوبوس‌ها نوسازی خواهد شد.

    وی با بیان اینکه دو هزار دستگاه تاکسی در سطح شهر اصفهان نیز فرسوده هستند، ابراز داشت: در این راستا باید یادآور شوم که تاکنون 500 دستگاه از این تاکسی‌ها نوسازی شده‌اند و به دلیل بدعهدی شرکت‌های خودروساز هنوز موفق به نوسازی یک هزار و 500تاکسی در شهر اصفهان نشده‌ایم.

    صلواتی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته 600 دستگاه خودروی تاکسیرانی نیز از  رده خارج شده است، بیان داشت: سیاست ما افزایش10 درصدی جابجایی شهروندان با تاکسی است و از این رو  برنامه‌ریزی برای جذب شهروندان به استفاده از این نوع حمل و نقل عمومی در دستور کار ویژه قرار دارد.

    وی با بیان اینکه بر اساس چشم انداز 1400شهر داری اصفهان باید 45 درصد از حجم مسافران با استفاده از اتوبوس  جابجا شوند، تصریح کرد: در این راستا نیز راه‌ اندازی 12 خط اتوبوس تندرو در دستور کار است که روند اجرایی خوبی را به خود گرفته است.

    معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان اضافه کرد: روند ورود 500 دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان حمل و نقل عمومی اصفهان نیز آغاز خواهد شد ضمن اینکه شهرداری در اجرای این طرح هیچ گونه کمک دولتی را دریافت نکرده و همه هزینه‌ها را به تنهایی تقبل کرده است.

        

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط