فونیکسریمکسبهتام

لاستیک مناسب فصل چه ویژگی هایی دارد؟

عصر خودرو- انتخاب لاستیک مناسب برای خودرو یکی از مهمترین عوامل در حرکت سریعتر همچنین هندلینگ بالاتر و فرمان پذیری بهتر دارد.

لاستیک مناسب فصل چه ویژگی هایی دارد؟
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵:۰۰

    به گزاش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تیتر20 ، یکی از مهمترین مسائل در تعمیر و نگهداری خودرو و همچنین ایمنی خودرو انتخاب لاستیک است انتخابی که اغلب با تردید همراه است تردیدی برای انتخاب لاستیک مناسب و مطمئن و یا حتی تردید برای انتخاب برندی معتبر و مطمئن.
    برای اینکه خودرویی بتواند با بهترین کارایی و عملکرد به حرکت درآید نیاز به این دارد که همه بخش های آن به درستی کار کنند و همچنین لوازم و قطعات درست به صورت اصولی بر روی خودرو نصب شود یکی از مهمترین بخشهایی که در حرکت اتومبیل نقش عمده ای را ایفا می کند چرخ ها هستند.
    حرکت چرخ ها بر روی زمین به تنهایی کافی نبوده نمی توان از هر شی  گردی به عنوان چرخ در زیر خودرو استفاده کرد چراکه حرکت سریع اتومبیل و همچنین تعادل و پایداری آن نیز بستگی به عملکرد چرخ ها و یا بهتر بگویم لاستیک ها دارد.
    انتخاب لاستیک مناسب برای خودرو یکی از مهمترین عوامل در حرکت سریعتر همچنین هندلینگ بالاتر و فرمان پذیری بهتر دارد.
    نمی توان از یک لاستیک واحد برای شرایط آب وهوایی خاص استفاده کرد چرا که شرایط جاده ای و آب وهوایی ،لاستیکی خاص را برای رانندگی طلب می کنند که توجه به آنها موجب می شود تا خودرو با بهترین عملکرد به حرکت خود ادامه دهد.
    درخودروهایی که مورد استفاده روزمره ما قرارمی گیرند انتخاب درست لاستیک می تواند در صد بروز حادثه را به مقدار زیادی کاهش دهد.
    اگر بخواهیم به صورت اصولی از لاستیک ها در خودروهای شهری استفاده کنیم می بایست از دو دست لاستیک بهره ببریم یک دست مخصوص هوای سرد و فصل های پاییزو زمستان و دست دیگر را نیز در فصل های گرمتر سال یعنی بهار و تابستان مورد استفاده قرار دهیم .
    چراکه لاستیک های شرایط آب وهوایی مختلف با یکدیگر فرق دارند به عنوان مثال می بایست در فصول سرد سال از لاستیک های نرم با عمق عاج بیشتر بهره برد چراکه این لاستیک ها در سرما چسبندگی بیشتری به زمین داشته و همچنین عمق زیاد عاج موجب می شود تا آب روی زمین به راحتی درون شیارهای لاستیک حرکت کرده و عملیات ترمز گیری نیز بهتر انجام گیرد.
    برای افرادی که تمایل به استفاده از دو دست لاستیک را ندارند انتخاب لاستیک چهار فصل چاره خوبی است و تا حد زیادی مشکلات را مرتفع می سازد.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو