فونیکسریمکسبهتام

بازبینی همکاری دایملر با نیسان در مکزیک

عصر خودرو- دایملر و نیسان موتور گستردگی همکاری خود در یک کارخانه مکزیکی را که قرار است خودروهای مرسدس بنز و اینفینیتی را تولید کند، مورد بازبینی قرار می دهند.

بازبینی همکاری دایملر با نیسان در مکزیک
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، دایملر و نیسان در آگواس کالینتس به اتفاق یکدیگر یک کارخانه یک میلیارد دلاری احداث می کنند که قرار است امسال تولید مدلهای لوکس اینفینیتی نیسان و در سال 2018 تولید خودروهای کامپکت مرسدس بنز را آغاز کند.

    در حالیکه مرسدس با وجود تهدید آمریکا برای وضع تعرفه سنگین برای خودروهای وارداتی، همچنان این برنامه سرمایه گذاری را دنبال می کند، گستردگی همکاری با نیسان تحت بازبینی قرار دارد.

    دیتر زتچه، مدیرعامل دایملر در کنفرانس مطبوعاتی سالانه این شرکت در اشتوتگارت آلمان گفت: پرسشهایی درباره تلاشهای ما برای یک پلتفرم کامپکت مشترک وجود دارد و این شرکت در حال بررسی است تا تصمیم بگیرد از یک پلتفرم یا قطعات مشترک استفاده کند یا خیر.

    دایملر و نیسان از سال 2010 به منظور رقابت بهتر با رقیبان بزرگتری مانند فولکس واگن، با همکاری یکدیگر خودرو طراحی و تولید کرده اند. سرمایه گذاری مشترک آنها خودروهای سواری، پیکاپ و موتور تولید کرده که شامل مدلهای برقی "اسمارت اتو" دایملر است. کارخانه آگواس کالینتس ظرفیت تولید سالانه 230 هزار خودرو را خواهد داشت.

    کارلوس گون، مدیرعامل نیسان در ژانویه اظهار کرده بود سرمایه گذاری مشترک با دایملر ممکن است شکل متفاوتی به خود گیرد.

    خودروسازان مختلف اعم از فورد موتور تا تویوتا موتور از سوی دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا به دلیل تولید خودرو در مکزیک و صادرات آن به آمریکا مورد انتقاد قرار گرفته اند.

    ترامپ وعده داده است پیمان توافق تجارت آزاد آمریکای شمالی را که میان آمریکا، کانادا و مکزیک است، مورد بازبینی قرار دهد و 35 درصد تعرفه برای واردات خودرو پیشنهاد کرده است.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، به گفته مدیرعامل دایملر، این کارخانه بخشی از شبکه جهانی مرسدس بنز شامل چهار پایگاه مختلف تولیدکننده خودروهای کوچکتر خواهد بود

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم