فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه/ ۱۵ بهمن ۹۵

افزایش جذابیت سهام گروه خودرو با کاهش موقتی قیمت ها

عصر خودرو- امروز شنبه ۱۶ بهمن ماه، گروه خودرویی منفی و قرمز پوش بود، به نظر می رسد بلوک ۷۰۰ تومانی خگستر نیز نتوانست جو خودرویی ها را مثبت کند از این رو شاخص کل گروه با ۱۶۴ واحد کاهش در مدار۱۸ هزار و ۱۳۲ واحدی قرار گرفت.

افزایش جذابیت سهام گروه خودرو با کاهش موقتی قیمت ها
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، امروز نیز مثل روزهای بسیار دیگر با  اخلال در سایت شرکت مدیریت فناوری بورس تهران (tse) شروع شد، در این روز سهامداران تعداد 162 میلیون سهام و حق تقدم را به ارزش 25 میلیارد تومان در 13 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند که حجم معاملات نسبت به آخرین روز کاری هفته قبل 104 میلیون و ارزش معاملات 13 میلیارد تومان کاهشی شد.
    به این ترتیب، ریزش خودرویی ها از چند جنبه مورد بررسی است، از لحاظ تکنیکالی شاخص خودرو در چهارمین روز کاری هفته قبل(سه شنبه) در محدوده 18 هزار و 560 واحد با مقاومت سنگین مواجه شد و چون موفق به عبور از این مقاومت نشد سهام گروه خودرویی ها ریزش کرد.
    از طرفی جو منفی ناشی از عرضه اولیه فردا که همواره یک روز قبل از آن بورس را قرمز پوش می‌کند به همراه عرضه های آبشاری حقوقی‌ها و جو متشنج ناشی از رجز خوانی های ترامپ مزید بر علت هستند.
    قریب به ده ماه است که در نمادهای خودرویی، افت قیمت را شاهد هستیم، اصلاح قیمت در این گروه به حدی بود که در بیشتر نمادها، افت بیش از 40 درصد رقم خورد و سهامداران را متوجه زیان قابل توجهی نمود. اما بار دیگر جهت گیری اخبار مثبت و حضور هیئت‌های خارجی برای عقد قرار داد و نزدیک بودن نمایشگاه خودرو، موجب آن شده است که توجه بازار به سمت این گروه معطوف شود.
    مدیرعامل سایپا سرانجام به برخی ابهامات در مورد همکاری‌های خارجی این شرکت پاسخ داد تا مشخص شود نارنجی‌های جاده مخصوص با سیتروئن شراکت خواهند داشت، اما همکاری آنها با کیاموتورز کره منتفی است.
    همچنین خط تولید برلیانس H200 از سایپا به پارس خودرو  در تلاش برای داخلی سازی قطعات منتقل شده است.
    لذا باتوجه به اخبار مثبتی که در جریان است و باتوجه به ورود نقدینگی خرید خودرویی ها در قیمتهای فعلی توجیه دارد.
    به عنوان نمونه نماد سایپا که به نوعی لیدر حجم و ارزش معاملات نیز می باشد، محدوده های مقاومتی 135، 143 و 150 تومان را پیش رو دارد.
    امروز سایپا با 69 میلیون حجم معامله و 1.47 درصد افت در قیمت 1,205 ریال قرار گرفت، لذا باتوجه به مقاومتهای مذکور به نظر می رسد خرید سهم توجیه داشته باشد.
    خودرو نیز افت اندک در محدوده صفر تابلو را در قیمت 2,888 ریال با 10 میلیون حجم تجربه کرد، از سهامداران عمده خودرو نگار نصر و وملی جمعا 5 میلیون خریدار بوده اند، ایران خودرو برای پرداخت تسهیلات شرکت زیر مجموعه خود( لیزینگ خودرو کار) دست به واگذاری پارسیان و خگستر زده است.
    در بین منفی های بازار، نمادهای خگستر، خچرخش و خنصیر با رشد های به ترتیب 2.93 ، 4.68  و 2.16 درصدیشان خودنمایی می کردند.
    در طرف مقابل نمادهای خاهن، خکار، خمهر،ختراک، خریخت،خمحور و خشرق جزو منفی ترینها بودند که از بین آنها نمادهای خاهن، خمهر،ختراک صف فروش بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۲ ماه پیش
        آرشیو