فونیکسریمکسبهتام

گزارش هفتگی خودرو - بورس؛

هفته ای پر امید برای خودرویی ها/هفته دوم بهمن

عصر خودرو- طی هفته جاری بازدهی گروه خودرو معادل ۳ درصد و میانگین حجم و ارزش معاملات به ترتیب ۱۵۱ و ۱۳۱ درصد افزایش یافت.

هفته ای پر امید برای خودرویی ها/هفته دوم بهمن
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، در هفته جاری گروه سایپا آمار تولید و فروش 10 ماهه را منتشر کرد که نشان از بهبود شرایط می داد، نکته قابل توجه این گزارش افزایش نرخ همه محصولات شرکت سایپا نسبت به میانگین 9 ماه گذشته بود.
    همچنین خودروسازی سایپا  از تولید و فروش 10 ماهه  معادل 8,056 میلیارد تومان درآمد کسب کرده  که معادل 87 درصد پیش بینی است، مبلغ فروش شرکت در آذر ماه به یکباره نسبت به ماه‌های پیشین با رشد محسوس همراه شده است به طوریکه که در آذر و دی ماه به ترتیب 1,077 و 1,090میلیارد تومان معادل 15 و 13 درصد کل مبلغ فروش محصول محقق شده اند.
    در دومین روز هفته شرکت ولوو جهت خرید با سایپا وارد مذاکره شد که شروع رشد خساپا را رقم زد، همچنین احتمال قرارداد بستن خچرخش با شرکت قطعه سازی آلمانی TRW طی دو روز نماد را با صف خرید سنگین مواجه کرده بود.
    طی روز سوم وزیر خارجه فرانسه به همراه 60 شرکت که خواهان گسترش و عقد قراردادهای تجاری با ایران هستند به ایران سفر کردند و صف خرید سنگینی در گروه خودرویی شکل گرفت اما نمادخگستر جز معدود نمادهایی بود که در گروه خودرو صف خرید نشد چرا که بازار همچنان منتظر آگهی بلوک در این نماد بود.
    در این روز صندوق کارکنان فولاد 60 میلیون نمادخساپا را عرضه کرد نماد ورنا نیز در خودرو عرضه کننده بود.
    روز چهارم گروه خودرویی مثل روز قبل شروعی مثبت با صف خرید سنگین سایپا داشت اما به تدریج صف سایپا عرضه شد، از دلایل کاهش تقاضا در گروه خودرویی می توان به برخی اخبار سیاسی مثل آزمایشات موشکی ایران در شورای امنیت و لذا احتمال تحریمهای جدید آمریکا و همچنین عرضه های سنگین حقوقی ها اشاره کرد، صندوق کارکنان فولاد در این روز نیز 46 میلیون عرضه کرد.
    در آخرین روز هفته خودرویی ها متعادل و منفی بودند و با بازگشایی نماد بانک تجارت و افت 33 درصدی قیمت پایانی سهم بر جو منفی خودرویی ها افزوده شد، اما لحظات پایانی آگهی بلوک خگستر و بیمه پارسیان توسط ایران خودرو روی کدال آمد که باعث مثبت شدن خگستر و کاهش جو منفی گروه بود طوریکه نمادهای بسیاری که صف فروش بودند صفشان جمع شد.
    نکته قابل توجه ورود نقدینگی جدید به گروه خودور در هفته جاری است، علاوه بر این "خودرو" برنامه فروش بلوک سهام بانک و بیمه پارسیان از پرتفوی "خگستر" و فروش بلوک های لیزینگ خودرو غدیر و تولید محور خودرو را از پرتفوی "خاور" در برنامه دارد، سایپا نیز با شرکت خودروسازی سیتروئن فرانسه همکاری خودر ا آغاز کرده است.
    از سرگیری همکاری ایران خودرو با پژوی فرانسه، قرارداد با بنز، انعقاد قرارداد این غول خودروسازی با فیات به همراه راه اندازی خط تولید پژو 2008 طی هفته های آینده، اخبار مثبت دیگری است که در گروه خودرو جاری است و آینده روشنی برای گروه ترسیم می کند.
    تاریخ  شاخص کل گروه  حجم معاملات(میلیون )  ارزش معاملات(میلیارد تومان)


     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو