فونیکسریمکسبهتام

ورود خودروهای خودران دایملر در ناوگان اوبر

عصر خودرو- دایملر که تولیدکننده خودروهای مرسدس بنز است، با اوبر تکنولوژیز برای فراهم کردن خودروهای خودران برای شبکه تاکسی‌های این شرکت تاکسی یاب آنلاین توافق کرد.

ورود خودروهای خودران دایملر در ناوگان اوبر
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، این دو شرکت جزییات اندکی درباره این قرارداد عرضه کردند در حالیکه جزییات مورد توافق قرار گرفته اند اما احتمال تغییر آنها در صورت تغییر و تحول بازار خودروهای خودران وجود دارد.

    هنوز معلوم نیست چه زمانی خودروهای اتوماتیک موجود خواهند بود یا این توافق چه شرایط مالی دارد. با این همه توافق مذکور نشان می دهد اوبر تمایل دارد شبکه تاکسی آنلاین خود را به روی فناوری سایر شرکتها بگشاید.

    دایملر که در اشتوتگارت مستقر است، در تدارک طراحی فناوری خودران است و این شراکت ممکن است این خودروساز را در موقعیت قوی برای درآمدزایی از خودروهای خودران قرار دهد. به گفته سخنگوی دایملر، این توافق شامل برنامه هایی برای همکاری به منظور طراحی مشترک فناوری برای خودروهای خودران نمی شود.

    مدیرعامل اوبر در یک پست بلاگ نوشت: تولیدکنندگان خودرو مانند دایملر برای استراتژی این شرکت حیاتی هستند زیرا اوبر تجربه ای در تولید خودرو ندارد و در حقیقت، ساخت خودروها واقعا دشوار است.

    بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت هنوز درباره بعضی از شرایط توافقشان مذاکره می کنند اما انتظار دارند روزی خودروهای خودران مرسدس مسافرانی را سوار کنند که از برنامه تلفن هوشمند اوبر استفاده کرده اند.

    زمان طراحی خودروهای خودران حتی برای خود شرکتها هم نامعلوم است. خودروهای خودران اوبر تحت نظارت دو نفر فعالیت می کنند و مستلزم دخالتهای مکرر برای جلوگیری از بروز تصادف هستند.

    سایر شرکتهای خودروسازی هم بدنبال همکاریهای مشابه هستند. شرکت ولوو با اوبر برای فراهم کردن خودرو برای برنامه خودروی اتوماتیک این شرکت پیمان همکاری بسته است. جنرال موتورز 500 میلیون دلار در ژانویه سال 2016 در شرکت لیفت سرمایه گذاری کرد و استارت آپ خودروی اتوماتیک کروز را خریداری کرده است.

    شرکت آلفابت که از سال 2009 سرگرم کار روی خودروهای خودران بوده، برنامه خودروی اتوماتیک خود را وایمو نام نهاده است. این شرکت درصدد فروش سخت افزار به تولیدکنندگان خودرو بوده و با فیات کرایسلر اتوموبیل برای فراهم کردن کیت خودران کامل برای خودروهایش توافق کرده است.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو