فونیکسریمکسبهتام

تشریح قرارداد کرمان موتور و هیوندای با حضور سفیر کره جنوبی

امسال، ۳ محصول هیوندای در ایران تولید و عرضه می شود

عصر خودرو: مدیرعامل گروه صنایع خودروسازی کرمان سابقه همکاری با خودروسازی هیوندای کره جنوبی را قدیمی خواند و گفت: چنانچه کشور دچار تلاطم های سیاسی نشود، تا سال ۲۰۲۰ به عنوان یک خودروساز صاحب برند در سطح کشور و منطقه مطرح خواهیم شد.

امسال، ۳ محصول هیوندای در ایران تولید و عرضه می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» ، محمدرضا شه بخش در جلسه ای که با حضور کیم سفیر کره جنوبی در تهران، سامان فیروزی مدیرعامل کرمان موتور و سایر مدیران گروه صنایع خودروسازی کرمان در خصوص عقد قرارداد کرمان موتور با هیوندای برگزار شد، افزود: تا سال 2020 نه تنها در ایران حضور قدرتمندی خواهیم داشت بلکه همزمان در بازارهای همجوار به میزان توانایی خود، محصولات گروه را عرضه خواهیم نمود.
وی سپس در خصوص کیفیت و قیمت محصولات تولیدی شرکت کرمان موتور نیز گفت: استراتژی گروه این است که با توجه به اتفاقات مهم و خوبی که در دولت یازدهم رخ داده، بتوانیم از تکنولوژی و دانش فنی هیوندای برای تولید خودروهای به روز استفاده کنیم و قرارداد کرمان موتور با هیوندای نخستین اقدام در گروه، پس از برجام است.
شه بخش تصریح کرد: صنایع خودروسازی کرمان به نحو مطلوب سعی دارد با حفظ کیفیت محصولات تولیدی در سطح استانداردهای جهانی، آنها را با قیمتی رقابتی به بازار عرضه نماید.
شه بخش در ادامه ارگ جدید بم را قطب تولید خودروی بخش غیردولتی توصیف کرد و گفت: با شروع دولت یازدهم و پس از برجام، گروه صنایع خودروسازی کرمان توانست میزان تولیدات خود را افزایش دهد و این افزایش تولید حدود 10 هزار نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرد به گونه ای که در دولت قبل، میزان اشتغال در منطقه کمتر از سه هزار نفر بود.
تولید و عرضه 3 مدل از هیوندای در سال 2017
مدیرعامل کرمان موتور نیز در این نشست، قرارداد با هیوندای را شامل سه قرارداد مجزا دانست و گفت: نخستین بخش این قرارداد شامل انتقال دانش فنی تولید خودرو و دیگری انتقال دانش فنی قطعه سازی است. سامان فیروزی افزود: با استفاده از دانش فنی هیوندای اقدام به ساخت قطعات مورد نیاز خودروهایی که در ایران از این خودروساز تولید و عرضه می شود، خواهیم کرد.
وی سپس به قرارداد دوم اشاره کرد و گفت: در این بخش قرار است برای تامین قطعات خطوط تولید و برخی قطعات در تیراژ بالا، سرمایه گذاری سنگین صورت گیرد که طبیعتا تا آن زمان باید از شرکت هیوندای قطعات مورد نیاز را وارد کنیم. وی افزود: به منظور انتقال دانش فنی در حوزه قطعه سازی و ایجاد زنجیره تامین، با شرکت موبیس که شرکت تامین کننده قطعات شرکت هیوندای است توافق کرده ایم که با قطعه سازان ایرانی در ارگ جدید بم مشارکت داشته و قطعه بسازند.
فیروزی ادامه داد: بخش سوم قرارداد، تضمین ارایه خدمات پس از فروش و انتقال دانش به روز بازاریابی خودرو است که در این حوزه نیز ما به استفاده و انتقال تجربیات جهانی برند هیوندای نیاز بالایی احساس می کنیم.
وی تصریح کرد: در این قرارداد توافق شده که اگر بخش قطعه سازی و تولید به سطوح کیفی مورد تایید هیوندای برسد، امکان صادرات از ایران نیز فراهم خواهد شد لذا پیش نیاز صادرات رسیدن به سطح کیفی مطابق استانداردهای جهانی است.
فیروزی در بخش دیگری سخنان خود گفت: براساس قرارداد کرمان موتور و هیوندای، برنامه ریزی شده برای سال 2017 سه خودرو i10  و i20 و اکسنت در کارخانه کرمان موتور در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید تولید و به بازار عرضه شود. مدیرعامل کرمان موتور با بیان اینکه براساس قرارداد، پیش بینی شده از این سه مدل حدود 17 هزار و 200 دستگاه خودرو تولید شود، گفت: درصد ساخت داخل این سه مدل در ابتدا حدود 20 درصد است که براساس سند استراتژی صنعت خودروی کشور ما موظف هستیم تا پایان سال 1397 به 40 درصد ساخت داخل برسیم.
وی با اشاره به برنامه 1404 کشور اظهار داشت: کرمان موتور هدف گذاری کرده 150 هزار دستگاه از محصولات هیوندای را تا سال 2021 تولید و به بازار عرضه کند و به طور قطع در این سال خودرویی که کمتر از 40 درصد ساخت داشته باشد، در سبد محصولات شرکت کرمان موتور نخواهیم داشت.

ایران دروازه رسیدن به بازارهای منطقه ای است
در ادامه این نشست سفیر کره جنوبی در تهران نیز، ایران را کشوری امن و مطمئن برای سرمایه گذاری و مشارکت صنعتی دانست و گفت: سئول و شرکت های کره ای به طور کامل اتفاقات ایران و موقعیت استراتژی کشور را دنبال می کنند و آگاه هستند که ایران نقطه خوبی برای رسیدن به بازارهای منطقه است.
کیم سئونگ هو افزود: کره جنوبی این آمادگی را دارد تا در آینده نزدیک در ایران هم سرمایه گذاری انجام دهد و بدنبال آن تکنولوژی و دانش فنی را وارد ایران سازد.

وی اضافه کرد: نقطه تمایز ایران با سایر کشورها این است که ضمن داشتن منابع غنی طبیعی، از ساختار صنعتی پیشرفته ای برخوردار است، لذا از این جهت می توان روی ساختارهای صنعتی و امکانات ایران حساب ویژه ای برای تولید و سرمایه گذاری کرد که این موضوع تنها به بخش خودرو اختصاص ندارد و سایر حوزه را نیز شامل خواهد شد.
سفیر کره سپس به اهداف سئول در همکاری با ایران اشاره کرد و گفت: ما اهدافی در این مسیر پس از برجام دنبال می کنیم که یکی بازگشت به سطح همکاری های دوکشور به زمان قبل از تحریم ها است.
وی خاطرنشان کرد: توسعه همکاری های دو کشور نباید تنها در سطح روابط بازرگانی باقی بماند بلکه باید این همکاریهای به گونه ای با هم گره بخورند که ارتباطات تهران و سئول در زمینه های مختلف فرهنگی، اقتصادی، تکنولوژی غیرقابل تفکیک شود.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو