فونیکسریمکسبهتام

ژاپن به دنبال راضی کردن ترامپ در بحث خودروسازی است

عصر خودرو: ژاپن در حال پیشبرد برنامه هایی است تا به رئیس جمهور آمریکا نشان دهد که شرکت های خودروسازی این کشور آماده اشتغال زایی در آمریکا هستند.

ژاپن به دنبال راضی کردن ترامپ در بحث خودروسازی است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۵:۰۰
  • ژاپن به دنبال راضی کردن ترامپ در بحث خودروسازی است
  • ژاپن به دنبال راضی کردن ترامپ در بحث خودروسازی است
  • ژاپن به دنبال راضی کردن ترامپ در بحث خودروسازی است

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از رویترز، شینزو آبه نخست وزیر ژاپن در تدارک سفر به آمریکا و دیدار با دونالد ترامپ است، دیداری که محوریت آن بحث های خودرویی خواهد بود.

در هفته های گذشته سخنان دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا علیه شرکت تویوتا و تهدید این شرکت به وضع تعرفه گمرکی در صورت تولید خودرو در مکزیک، واکنش دولت ژاپن را در پی داشت.
آبه قرار است 10 فوریه برای گفتگو با ترامپ به واشنگتن سفر کند، گفتگوهایی که انتظار میرود رئیس جمهور آمریکا در آنها بدنبال پیشرفت فوری در توافقات تجاری دو طرفه باشد.

در پیش‌نویس اولیه این سند بنام "رشد آمریکا و ژاپن و برنامه اشتغال" به پنج حوزه از جمله زیرساخت‌ها اشاره شده است. در این سند به برنامه های تجاری خودرویی که ترامپ در سخنانش آن را "ناعادلانه" خوانده اشاره نشده است.  
مقامات ژاپنی اعلام کردند که هنوز در حال بررسی این موضوع هستند که ببینند ترامپ دقیقا از ژاپن چه می‌خواهد. ترامپ علاوه بر اشاره به بحث خودروسازی، ژاپن را در کنار چین و مکزیک به عنوان دلایل اصلی کسری تجاری آمریکا ذکر کرده است.

این در حالیست که سهم ژاپن از کسری تجاری آمریکا از بیش از 50 درصد در دهه 1990 به 9 درصد تنزل کرده است.
خودروسازی و قطعه سازی حدود سه چهارم شکاف تجاری آمریکا و ژاپن را تشکیل می‌دهند.

ترامپ در گفتگوی تلفنی با آبه بر تعهد خود برای اشتغالزایی در آمریکا تاکید کرد و کمک صنعت خودرو ژاپن را در این زمینه خواستار شد.
رویترز گزارش داده که آبه قبل از سفر به آمریکا با آکیو تویودا رئیس تویوتا در روز جمعه دیدار می‌کند.

این در حالیست که  سخنگوی دولت ژاپن گزارشهای رسانه ای مبنی بر دیدار نخست وزیر ژاپن با رئیس شرکت تویوتا قبل از سفر هفته آتی به آمریکا را رد کرده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم