فونیکسریمکسبهتام

الگوریتم تعامل خودروهای خودران با خودروهای معمولی طراحی شد

عصر خودرو- متخصصان الگوریتمی ارائه کردند که خودروهای خودران با استفاده از آن بتوانند با خودروهایی که راننده دارند ارتباط برقرار کرده و مکان خود را با توجه به حرکت آنها تنظیم کنند.

الگوریتم تعامل خودروهای خودران با خودروهای معمولی طراحی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو»، یکی از بزرگترین سوالاتی که در رابطه با خودروهای خودران مطرح می‌شود این است که این خودروها در زمان مواجهه با خودروهایی که راننده دارند چطور واکنش نشان می‌دهند. برای مثال ممکن است یک راننده خسته باشد یا در حالت عادی قرار نداشته باشد و اصولی رانندگی نکند و در این حالت پیش‌بینی حرکات آن راننده مشکل خواهد بود .

    در حال حاضر خودروهای خودران به صورت گروهی حرکت می‌کنند و خودروها در این دسته‌ها با هم مرتبط هستند اما ارتباط بین این دسته‌ها و خودروهای با راننده مشکلی بود که همواره مورد بحث و بررسی بوده است. بعلاوه گروه‌های فعلی خودروهای خودران در حدود پنج الی شش ماشین هستند و برای دسته‌ای بزرگتر برقراری ارتباط و مدیریت مکان خودروها مشکل‌تر است.

    محققان سوئیسی موفق شدند یک الگوریتم با نام "سامانه همکاری توزیع‌شده" ارائه دهند که این مشکل را رفع می‌کند.

    در این سامانه به جای آنکه یک خودرو به عنوان سردسته باشد و بقیه خودروها براساس حرکت آن سرعت و مکان خود را تنظیم کنند، هر خودرو با تمام خودروهای موجود در گروه مرتبط است و با استفاده از دوربین‌هایی که دید 360 درجه می‌دهند، به صورت اختصاصی سرعت و مکان خود را تنظیم می‌کند.

    هرگاه یک خودروی جدید بخواهد به مجموعه اضافه شود به کمک این الگوریتم اطلاعات خودروهای گروه را دریافت می‌کند و خود را با آنها هماهنگ می‌کند.

    این الگوریتم در خودروهای راننده‌دار نیز قابل استفاده است و با یک صفحه نمایش می‌توان به راننده اطلاع داد که خودروهای خودران در چه وضعیتی هستند و در چه فاصله‌ای از خودرو قرار گرفته‌اند.

    مسئولان تیم تحقیقاتی موسسه پلی‌تکنیک لوزان گفته‌اند که برای این الگوریتم حدود 10 سال زمان صرف شده است و تولید‌کنندگان خودروهای خودران می‌توانند با استفاده از این الگوریتم یک گام بزرگ در راستای توسعه این خودروها بردارند.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
        آرشیو