فونیکسریمکسبهتام

خودوریی ها در بازار سرمایه /۱۲ بهمن ۹۵

برخلاف رشد ۳۴۹ واحدی شاخص؛ گروه خودرویی همچنان درگیر مقاومت

عصر خودرو- امروز سه شنبه ۱۲ بهمن ماه، گروه خودرویی مثل روز قبل شروعی مثبت با صف خرید سنگین سایپا داشت اما به تدریج صف سایپا عرضه شد و نهایتا شاخص گروه با ۳۴۹ واحد افزایش معادل ۲درصد در مدار ۱۸ هزار و ۵۶۶ واحد قرار گرفت.

برخلاف رشد ۳۴۹ واحدی شاخص؛ گروه خودرویی همچنان درگیر مقاومت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، سهامداران در این روز تعداد 640 میلیون سهام خودرویی را به ارزش 84.6 میلیارد تومان را در 31 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند که حجم معاملات نسبت به روز قبل تقریبا دو برابر شد و ارزش معاملات 36 میلیارد تومان افزایش یافت.
    دیروز با فرا رسیدن دهه فجر و  ورود فرانسوی ها، احتمال رونمایی از برخی قراردادها در صنعت خودروسازی افزایش یافت لذا شاهد اقبال به این گروه بودیم، در این بین شایعاتی در نماد خساپا مثل  تعدیل مثبت 100 درصدی، احتمال فروش خکاوه به ولوو و پرداخت مبلغ فروش خکاشا به یورو از طرف فرانسوی ها در روزهای آینده، باعث شد تا این نماد نیز بعد از مدت ها، صف خرید سنگین به همراه حجم سنگین معاملات را تجربه کند.
    نماد خودرو نیز با توجه به رونمایی از قرارداد پژو که در روزهای آینده منتشر خواهد شد، به صف خرید رسید و این موضوع باعث شد تا کل گروه خودروسازی جو مثبتی داشته باشند، ولی امروز خودرویی ها موفق به حفظ صف خریدشان نشدند و رفته رفته بازار به تعادل رسید اما همچنان جو مثبت تا انتهای معاملات باقی ماند.
    امروز خساپا در آستانه مثبت کامل و قیمت 1,225 ریال با حجم معامله 395 میلیونی و تاثیر مثبت 53 واحدی روی شاخص بورس به کار خود خاتمه داد، با این حال با افزایش قیمت  و عبور از اولین مقاومت مهمش در قیمت 120 تومان ، علی رغم صف سنگین خرید نتوانست بیشتر رشد کند و صف نماد عرضه شد.
    خساپا دو حمایت مهم در محدوده 100 و 110 تومان دارد که پس از برخورد با یکی از حمایتهای مذکور بازگشت خواهد داشت، همچنین مقاومت های مهم بعدی این سهم در قیمت‌های 135 و 150 تومان هستند.
    اما نماد خودرو فقط 0.79 درصد رشد کرد و در قیمت پایانی 2,949 ریال با 38.6 میلیون حجم قرار گرفت، نماد خودرو تازه بعد از شکست و تثبیت بالای 300 تومان میتواند رشد اصلی خود را شروع کند.
    باتوجه به  فروش سهامداران عمده، عرضه 60 میلیونی در نماد خساپا توسط صندوق کارکنان فولاد و عرضه 3.7 میلیونی ورنا در نماد خودرو باعث شد که امروز بازار محتاط تر عمل کند.
    از طرفی شنیده می شود شرکت پارس‌خودرو که طی روزهای اخیر با اقبال نسبی بازار سهام روبرو شده اعلام کرد بزودی تولید برلیانس خانواده H200 با دو مدل را آغاز خواهد کرد، سهام این شرکت با مقاومت مهم 94 تومانی روبه روست، امروز علی رغم 54 میلیون حجم معامله نتوانست از این مقاومت عبور کند و در پایان معاملات با 3.88 درصد رشد در قیمت 938 ریال قرار گرفت.
    در مجموع  از 26 نماد معاملاتی 14 نماد قرمز پوش و 12 تا سبزپوش بودند، در این میان نمادهای خاهن، خکمک، خنصیر و خفناور صف فروش سبکی تشکیل داده بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو