فونیکسریمکسبهتام

کامیون‌های ولوو در سایپا دیزل تولید می‌شوند

عصر خودرو- سایپا دیزل در ماههای آتی تولید سه مدل جدید از کامیون‌های FM ولوو را شروع می‌کند.

کامیون‌های ولوو در سایپا دیزل تولید می‌شوند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودر»، این شرکت در سالهای گذشته چند مدل از کامیون‌های ولوو را تولید کرده است اما تولید آنها از پنج سال قبل متوقف شد.

    ولوو تراک، شرکت بین المللی سازنده کامیون مستقر در گوتنبرگ سوئد، تحت مالکیت ولوو AB قرار دارد. این شرکت دومین سازنده بزرگ کامیون های سنگین در جهان و یک برند معتبر در ایران است. 

    سایپا دیزل قرار است سه مدل جدید از کامیونهای FM ولوو بنام D13B، D11C و D13C را تولید کند. 

    D11C موتور 10.8 لیتری با توان خروجی 330 تا 450 اسب بخار دارد.

    D13B که در سال 2007 توسط ولوو معرفی شد، موتور 12.8 لیتری و توان 360 الی 440 اسب بخار دارد و D13C موتور 12.8 لیتری با توان 380 الی 500 اسب بخار دارد.

    اخبار تولید این سه کامیون جدید در سایپا دیزل باعث رشد دو درصدی ارزش سهام سایپا و سایپا دیزل در بازار بورس تهران شد.

    بهبود ارزش سهام این شرکت همچنین می‌تواند به دلیل سفر پیش روی وزیر امورخارجه فرانسه به تهران باشد. ژان مارک آیرو قرار است در راس یک هیئت بلندپایه تجاری و اقتصادی به ایران سفر کند. انتظار میرود مقامات شرکت خودروسازی سیتروئن فرانسه در این هیئت حضور داشته باشند که احتمالا به حصول نتایج مثبت در اجرای قرارداد سایپا و سیتروئن منجر خواهد شد.

    سایپا و سیتروئن قرارداد سرمایه گذاری مشترکی را در ماه ژانویه امضا کردند. سایپا قرار است یکی از سایت‌های تولیدی خود در کاشان را در ماههای آینده در اختیار سیتروئن بگذارد.

    سایپا دیزل تجربه موفقی در تولید کامیونهای ولوو در ایران دارد. در سال 2005 کامیونهای ولوو FH12 که توسط سایپا دیزل در ایران تولید میشدند به سرعت توانستند جای خود را در جاده های ایران بازکنند.

    اما در دوران تحریمها سایپا همکاری هایی را با شرکت‌های چینی که کامیونهای ارزان تری تولید می‌کردند شروع کرد.

    بین 120 تا 130 هزار دستگاه کامیون در ایران تردد می‌کنند که متوسط عمر آنها 25 سال است.

    وزارت راه ایران قصد دارد سالانه 15 هزار کامیون مستهلک و فرسوده را از رده خارج کند.

    وزارت راه چند روز پیش قراردادی را با گروه ماموت شریک رسمی اسکانیا در ایران برای جایگزینی پنج هزار دستگاه کامیون فرسوده با کامیونهای اسکانیا که توسط ماموت مونتاژ یا وارد شوند، امضا کرد.    

    ایران خودرودیزل بزرگترین خودروساز خاورمیانه نیز قراردادی را با دایملر آلمان برای تولید کامیونهای بنز در ایران در آینده نزدیک امضا کرده است.

    برندهایی که ذکر شد برخلاف شرکت‌های چینی در ایران بسیار محبوب هستند، زیرا بالاترین کیفیت، مصرف سوخت پایین و قابلیت بالای تبدیل شدن به پول نقد را هنگام فروش دارند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط