فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازار سرمایه /۹ بهمن ۹۵

پتانسیل مناسب گروه خودرو برای حرکت به سمت رشد

عصر خودرو- امروز شنبه نهم بهمن ماه، اکثر نمادهای گروه خودرو متعادل و قرمز پوش بودند لذا شاخص گروه خودرو و ساخت قطعات با ۱۴۵ واحد کاهش در مدار ۱۷ هزار و ۴۰۱ واحد قرار گرفت.

پتانسیل مناسب گروه خودرو برای حرکت به سمت رشد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» ، در این روز سهامداران خودرویی تعداد 101 میلیون سهام را به ارزش 14 میلیارد تومان در 9 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند، که در این بین خساپا با 26 میلیون و خودرو با 3 میلیارد تومان به ترتیب بیشترین حجم و ارزش معاملات گروه را به خود تخصیص دادند.
    خساپا امروز  با 1 درصد افت قیمتی در 1,090 ریال با 14 واحد تاثیر منفی روی شاخص بورس به کار خود خاتمه داد، با این حال مدیرعامل سایپا با اعلام عرضه دو محصول جدیداین شرکت تا پایان سال اعلام کرده است که سهامداران سایپا منتظر اخبار خوش باشند، این اخبار بزودی اعلام خواهد شد.
    همچنین خساپا آمار تولید و فروش 10 ماهه را در کدال منتشر کرد که نشان از بهبود شرایط می داد، البته آمار تولید و فروش سایپا کاشان و بن رو نیز در آن آمده است. نکته قابل توجه این گزارش افزایش نرخ در همه محصولات بجز سراتو و افزایش فروش 3 برابری چانگان و 1.6 برابری آریو نسبت به میانگین 9 ماه گذشته است سایپا  از تولید و فروش 10 ماهه مبلغ 8,056 میلیارد تومان درآمد کسب کرده که معادل 87 درصد پیش بینی است.
    در این روز خودرو نیز 1 درصد افت داشت و در قیمت پایانی 2,796 ریال با حجم 12 میلیون امروز را به پایان برد، درمجموع 3 خودروساز بزرگ سایپا، ایران خودرو و پارس خودرو مجموعا 932هزار و 257 دستگاه انواع محصول سواری را به تولید رسانده اندکه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 5/ 43 درصد افزایش تیراژ را نشان می دهد.
    علی رغم جو منفی در گروه نماد خچرخش صف سنگین 7 میلیونی در قیمت 2,181 ریال داشت و تا آستانه مثبت کامل پیش رفت، خزر نیز صف 3 میلیونی در حاشیه 4 درصد مثبت و قیمت 943 ریال تجربه کرد، خنصیر و خمهر نمادهای دیگری بودند که در شرایط منفی بازار صف خرید بود اما صف کوچکی به ترتیب در قیمتهای 4,772 و 1,567 ریال تشکیل داده بودند.
    در طرف مقابل نماد خلنت با افت 3 درصدی در قیمت 2,619 ریال تا آستانه صف فروش جلو رفت و به همراه ختور با کاهش 3 درصدی در قیمت 2,896 ریال منفی ترینهای امروز بودند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو