فونیکسریمکسبهتام

نعمت‌زاده:

خودروهای داخلی آدم نمی‌کشند، راننده‌ها مقصرند

ورود خودروی یورو۵ در سال ۹۶

عصر خودرو- وزیر صنعت از ورود خودروهای یورو ۵ در سال ۹۶ خبر داد و درباره اینکه می‌گویند "خودورهای داخلی آدم می‌کشند"، گفت: این راننده است که مقصر تصادفات است، اگر راننده سهل انگاری نکند حادثه‌ای اتفاق نمی‌افتد.

خودروهای داخلی آدم نمی‌کشند، راننده‌ها مقصرند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از تسنیم، محمدرضا نعمت‌زاده امروز در مراسم نوسازی ناوگان تاکسیرانی کشور با محصولات ایران خودرو با اشاره به اینکه برای اجرایی شدن طرح جایگزینی خودروهای فرسوده تعاملاتی را با سه بانک انجام دادیم و در نهایت قرار شد ایران خودرو سود 7 درصد تسهیلات 20 میلیون تومانی این خودروها را خود متقبل شود، اظهار داشت: ما برای تحقق توافقات هسته‌ای 25 ماه مذاکره پیچیده را با مقامات بین‌المللی انجام دادیم و در نهایت توانستیم به نتایج مناسبی دست پیدا کنیم این موضوع نشان می‌دهد در داخل کشور نیز می‌توانیم با مذاکره مسائل جاری را به خوبی حل کنیم.

    وی با اعلام اینکه باید در خصوص جایگزینی خودروهای فرسوده در بخش وانت، اتوبوس، کامیونت و کامیون هم اقدامات لازم صورت گیرد، افزود: تعاملاتی را برای اجرایی‌شدن این موضوع انجام داده ایم. امروز خطاب به آقای پورمحمدی اعلام می‌کنم که یک هفته نگذشته استارت این موضوع را نیز آغاز کنیم تا با همتی جدی طرح جایگزینی خودروهای فرسوده در بخش کامیون و اتوبوس نیز انجام شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت تأکید کرد: البته در بخش کامیونت و اتوبوس ما نیازمند یارانه و تسهیلات بیشتری هستیم که باید برای آن موضوع دستگاه‌های متولی اقدامات لازم را انجام دهند.

    نعمت زاده در ادامه صحبت‌های خود با اعلام اینکه در بخش خودرو باید همگام با رشد تکنولوژی در سطح جهان حرکت کنیم، تصریح کرد: هر صنعتی اگر نتواند خود را مجهز به تکنولوژی روز کند قطعا محکوم به فناست.

    وی با اشاره به اینکه گاهی می‌گویند فلان کارخانه برند تعطیل شده است، گفت: امروز طبیعی است که مردم حاضر به خرید یخچال 50 سال پیش نباشند این کارخانجات با نقل و انتقال مالکیت نتوانسته‌اند در حوزه بروز رسانی تکنولوژی اقدامات لازم را انجام دهند البته صنایع دیگری هستند که اقدامات لازم را در به روز کردن تکنولوژی انجام داده و این هفته به عنوان نمونه یک بخش در حوزه لوازم خانگی محصولات جدید خود را رونمایی خواهد کرد.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه در این مراسم تأکیدات زیادی در مورد خوردو یورو 5 شد، اظهار داشت: ما قول می‌دهیم در سال آینده خودروهای یورو5 را به بازار عرضه کنیم البته در قراردادهای جدید با خارجی‌ها نیز محصولات مشترک با سوخت یورو5 و یورو6 تولید می‌شوند.

    نعمت زاده تصریح کرد: در بخش موتور نیز باید اقدامات لازم صورت گیرد برای تحقق این موضوع خودروسازان با دو موسسه تحقیقاتی تولید موتور خودرو قرارداد بستند به نحوی که ایران خودرو با آلمان و سایپا با اتریشی‌ها توافقی را برای تولید موتور سه سلیندر انجام داده است که این همکاری‌ها یکی دو سال آینده انجام خواهد شد.

    وی به تعاملات وزارت صنعت و خودروسازان برای خودروهای دیزلی اشاره کرد و گفت: انشاالله در این حوزه نیز اقدامات لازم را انجام می دهیم. در موتورهای دیزلی با شرایط سوخت یورو4 و فیلتر ذرات در حال تولید هستیم. برای اتوبوس‌ها نیز با سوخت سی ان جی قراردادهایی بسته شده که درسال آینده شروع خواهد شد. در بخش موتورسیکلت‌های برقی نیز باید همکاری‌های مناسب صورت گیرد ولی وزارت صنعت برای جلوگیری از آلایندگی‌ها از اول تیرماه ثبت سفارش موتورهای کاربراتوری را متوقف کرده است تا تولید موتورسیکلت‌های انژکتوری با سرعت بیشتری انجام شود.

    وزیر صنعت، معدن و تجارت با اعلام اینکه  از اول سال تاکنون 15 هزار موتورسیکلت برقی تولید شده است، گفت: البته این تولید بیشتر مونتاژی بوده است ولی در اینجا از خانم ابتکار و آقای شریعتمداری خواهش می‌کنیم آن بسته‌ای که از اوایل سال 93 برای تولید خودروهای برقی به دولت داده‌ایم را بررسی و تصمیمات لازم را در این رابطه اتخاذ کنند چرا که هنوز این بسته در رفت و برگشت است.

    نعمت زاده با اعلام اینکه می‌گویند خودورهای داخلی آدم می‌کشند، تصریح کرد: این راننده است که مقصر تصادفات است، اگر راننده سهل انگاری نکند حادثه‌ای اتفاق نمی‌افتد. در یک مقطعی می‌گفتند پژو 405 آتش می‌گیرد وقتی بررسی کردیم دیدیم یک سری شلنگ‌های وارداتی در این خودرو نصب شده که اشکال داشته و خوشبختانه این موضوع را در اسرع وقت رفع کردیم.

    وی اضافه کرد: به خودروسازان توصیه می‌کنم اگر اشکالی در تولیدات خود دارند فراخوان  بدهند که یک کار فرهنگی است. نباید خجالت بکشند باید اعلام کنند که این محصول نارسایی داشته و از مردم بخواهند تا با مراجعه به شرکت‌ها اشکالات برطرف شود.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو