فونیکسریمکسبهتام

طرح ترافیک برای موتور سیکلت‌ها

عصر خودرو- خبر تصویب الزام موتورسیکلت‌ها به داشتن مجوز طرح ترافیک در حالی به تازگی تصویب شده که قریب ۵ سال گذشته، این مساله مطرح است.

طرح ترافیک برای موتور سیکلت‌ها
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر،  مجتبی شاکری، رئیس کمیته عمران شورای اسلامی شهر تهران از اجبار موتورسواران به اخذ آرم ترافیک برای ورود به محدوده طرح ترافیک در سال 96 خبر داد و گفت: «در لایحه تعرفه‌های طرح ترافیک سال 96، پیشنهادی مبتنی بر آرم طرح ترافیک موتور سیکلت‌ها مطرح شده بود و در کمیسیون عمران شورا نیز تصویب شد.»

    ابوالفضل قناعتی، دیگر عضو شورا هم هزینه صدور این مجوز را اعلام کرد: «موتور سیکلت های کاربراتوری برای دریافت مجوز طرح ترافیک باید 20 درصد بهای طرحی که از یک خودرو گرفته می شود را پرداخت کنند و میزان اخذ بها از صاحبان موتورسیکلت های انژکتوری نیز 10 درصد بهای یک طرح ترافیک ویژه خودروها است.» ضمن اینکه موتورسیکلت های برقی مشمول دریافت مجوز طرح ترافیک نشده و می توانند بدون پرداخت وجه بابت طرح ترافیک در این محدوده تردد کنند.

    موضوعی که معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران هم آن را تایید کرد؛  مازیار حسینی، با اشاره به اینکه شهرداری این طرح که در شورای شهر تصویب شده است را پذیرفته گفت: «اگر این طرح 100 درصد هم عدم موفقیت داشته باشد اما از آنجا که باید بالاخره از یک جایی برای قانونمند کردن موتورسیکلت ها شروع کرد این اقدام می تواند آغاز خوبی باشد.»

    خبر تصویب الزام موتورسیکلت ها به داشتن مجوز طرح ترافیک در حالی به تازگی تصویب شده که قریب 5 سال گذشته، این مساله مطرح است و هر بار بنا به دلیلی، سر زبان ها می افتد. مثل وقتی که با محدود شدن صدور مجوز طرح ترافیک برای خودروها، اقبال شهروندان برای استفاده از موتورسیکلت در تهران افزایش یافت.

    باید خاطرنشان کرد که، الزام موتورسیکلت ها به داشتن مجوز طرح ترافیک با موانعی روبرو است که از آن جمله می توان به شناسه وسایل نقلیه اشاره کرد. متاسفانه بسیاری از موتورسیکلت ها، فاقد سند، بیمه نامه و کارت موتور هستند و حتی راکبان نیز گواهینامه ندارند یا در مواردی مالکان این وسایل نقیله برای ورود غیر قانونی به محدوده طرح ترافیک، روی پلاک را با زنجیر و قفل می پوشانند که در صورت نصب پلاک جلوی موتورسیکلت ها این مشکل حل می شود.

    به نظر می رسد که وضع موتورسیکلت ها در رعایت قوانین و استفاده از کلاه ایمنی تا حد ایده آل هنوز فاصله دارند و این طرح حداقل تا چند سال آینده اجرایی نباشد.

      

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط