فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران:

۵۱۰ نفر براثر حوادث رانندگی در مازندران کشته شدند

عصر خودرو- مدیرکل پزشکی قانونی مازندران با بیان اینکه ۵۱۰ نفر در حوادث رانندگی طی ۹ ماه امسال در استان کشته شدند گفت: از این شمار ۱۲۷ نفر موتورسواران هستند.

۵۱۰ نفر براثر حوادث رانندگی در مازندران کشته شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، علی عباسی تعداد کشته‌شدگان موتورسوارها در حوادث ترافیکی را  127 نفر اعلام کرد و افزود: در این استان در9 ماهه سالجاری تعداد  510 نفر در حوادث رانندگی کشته شدند که از این تعداد 127 نفر موتورسوار هستند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل 12 درصد کاهش داشت.

    وی تصریح کرد: بر اساس آمار شهرستان های ساری با تعداد 24 نفر، بابل با 17 و بهشهر با 10 نفر بیشترین و  شهرستان های عباس آباد با تعداد یک نفر کمترین تلفات موتورسوار در آن به ثبت رسید و بیشترین فوتی در ماه‌های مردادبا 26، شهریور با 17 و تیرماه با 14 مورد بیشترین و کمترین آن با تعداد 4 نفر در آذرماه ثبت‌شده است.

    مدیرکل پزشکی قانونی مازندران تصریح کرد: بیشترین گروه سنی که مرگ موتورسوارها در آن اتفاق افتاده، گروه سنی 21 تا 30 سال با آمار 45 (36 درصد) فوتی است و بعدازآن گروه سنی 11 تا 20 سال با 22 (17 درصد) فوتی در رتبه بعدی قرار دارد.

    وی با اشاره به فوت تعداد 96(76 درصد) نفر از موتورسواران در محور برون‌شهری و روستایی و مابقی محور درون‌شهری افزود: از تعداد 127 نفر فوتی‌های موتورسوار در نه ماه 122 نفر مرد و مابقی زن هستند.

    عباسی در ادامه افزود: تعداد 106 نفر راننده موتور و 21 نفر سرنشین موتور هستند گفت: بیشترین برخورد موتورسوار که منجر به فوت‌شده است به ترتیب مربوط به خودروهای پراید با 28 نفر، پژو 405 و 206 هرکدام با 7 مورد در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

    عباسی در ادامه افزود: شایع‌ترین علت مرگ موتورسواران در تصادفات، ضربه‌مغزی و عوارض ناشی از آن و سپس خونریزی وسیع، صدمات و شکستگی‌های متعدد از عوامل دیگر منجر به مرگ در موتورسواران در 9 ماهه سالجاری بوده که امید می‌رود با رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی و استفاده از کلاه ایمنی شاهد کاهش چشمگیر آن باشیم.

     

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط