فونیکسریمکسبهتام

مدیرکل محیط زیست کردستان اعلام کرد:

زنگ خطرآلودگی هوا با ورود خودروهای خارجی فرسوده به کردستان

عصر خودرو- مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان عنوان کرد: ورود خودروهای خارجی فرسوده به استان زنگ خطر افزایش آلودگی هوا را به صدا درآورده است.

زنگ خطرآلودگی هوا با ورود خودروهای خارجی فرسوده به کردستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از مهر ، عبدالوحید ریاضی فر گفت: کردستان چون جزو استان هایی که با آلودگی هوای ناشی از افزایش گازهای آلاینده بیش از حد استاندارد مواجه هستند، نیست، لذا هنوز بنزین یورو 4 وارد این استان نشده است.

وی عنوان کرد: البته تنها توزیع بنزین یورو 4 مشکل آلودگی درشهرها را برطرف نخواهد کرد و باید در کنار این مهم از تردد خودروهای فرسوده در سطح شهرها جلوگیری واقدام به جایگزینی آنها کرد.

وی اظهارداشت: در سال 93، حدود 4 هزار خودروی فرسوده در این استان از رده خارج شدند و این تعداد در سال 94 به 941 دستگاه کاهش پیدا کرد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون هم 529 دستگاه خودروی فرسوده که عموما تاکسی بودند، از چرخه حمل و نقل استان خارج شدند.

ریاضی فر بیان کرد: موضوع خودروهای فرسوده در دستور کار قرار داده شده و از طریق دو شرکت در استان این اقدام انجام می شود.

وی یادآورشد: امسال دولت اعتبار خوبی بابت از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اختصاص داده که اختصاص آن از کلان شهرها شروع می شود و سپس در سایر استان ها هم این مهم انجام می شود.

وی عنوان کرد: کردستان به دلیل اینکه استانی صنعتی نیست لذا از نظر گازهای آلاینده دارای مشکل حادی نیست و بیشترین آلودگی هوای آن هم به وجود گردوغبارهای عربی برمی گردد.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان ادامه داد: با وجود مسئله مذکور، ورود خودروهای خارجی فرسوده به استان زنگ خطر افزایش گازهای آلاینده در این استان را به صدا درآورده است.

ریاضی فر اضافه کرد: این خودروهای فرسوده که از سایر استان های کشور وارد استان ما شدند میزان آلایندگی بالایی دارند و به دلیل پایین بودن قیمت آنها مورد استقبال مردم قرار گرفتند.

وی در ارتباط با ایجاد ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در سطح استان گفت: در حال حاضر ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سنندج و سقز فعال هستند و در مریوان هم تنها در زمینه بستر اینترنت آن مشکل داریم که به محض رفع آن شاهد فعال شدن این ایستگاه دراین شهر هم خواهیم بود.

وی اضافه کرد: ایستگاه سنجش آلودگی هوا در بانه هم تنها تهیه یک قطعه آن باقی مانده که در حال خریداری آن هستیم و تاخیر در این رابطه هم به دلیل ایجاد تغییرات قیمتی در چند سال اخیر بوده است.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست کردستان اظهارداشت: راه اندازی ایستگاه سنجش آلودگی هوا شهرستان قروه هم به دلیل تغییرات مدیریتی دانشگاه علوم پزشکی استان به تاخیر افتاد و هم اکنون در حال پیگیری این مهم با رییس جدید این دانشگاه هستیم.

ریاضی فر ادامه داد: یکی از برنامه های امسال ما ایجاد ایستگاه های سنجش آلودگی هوا در شهرستان های کامیاران و بیجار است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۶ روز پیش
      آرشیو