فونیکسریمکسبهتام

آلودگی هوا«۲۰۱۰»

راهکار کاهش ۲۵درصدی آلودگی هوای تهران

عصر خودرو- عضو شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۲۵درصد از آلودگی هوای تهران مربوط به موتور سیکلت هاست، گفت: با جایگزینی موتورسیکلت های برقی با نوع فسیلی موجود می‌توان این آلودگی را به طور کامل رفع کرد.

راهکار کاهش ۲۵درصدی آلودگی هوای تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۹:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایسنا، رحمت الله حافظی عضو شورای اسلامی شهر تهران که در یک برنامه رادیویی با موضوع (دلایل کندی اجرای سیاست های زیست محیطی ) در ارتباط تلفنی گفت‌وگو می‌کرد،  عنوان کرد : براساس تحقیقات مراکز علمی دنیا کاهش سفرهای درون شهری و کاهش اقبال مردم به خودروهای شخصی مهمترین عامل در آلودگی هواست.

وی اظهار کرد: براساس گزارش‌های کارشناسی 70 تا 80 درصد آلودگی‌ها به‌ علت آلاینده‌های متحرک شامل خودروهای سواری و موتورسیکلت‌هاست. 20 تا 30 درصد آلاینده‌ها ثابت و مرتبط به صنایع و ساخت‌وسازهای در سطح شهر و ریزگردهایی است که به ‌صورت مقطعی وارد فضای شهر می‌شوند.

عضو شورای اسلامی شهر تهران، با بیان اینکه موتورسیکلت جزو آلاینده های اصلی هوا محسوب می شود، گفت: هر موتورسیکلت بنزینی معادل 8دستگاه خودروی یورو 2 آلودگی تولید می کند.برای مقابله با این آلودگی موتور سیکلت های برقی در دانشگاه های کشور ساخته شده است که حتی می تواند در رقابت، نمونه های جهانی را پشت سر بگذارد.از این رو می توان با حذف موتور سیکلت های بنزینی ، 25 درصد از آلودگی هوا را کاهش داد.

حافظی عدم حمایت از دانش جوانان کشور در خط تولید موتور سیکلت برقی را عامل اصلی در کند بودن روند جایگزینی این وسیله نقلیه با نوع بنزینی آن دانست و ادامه داد: تعمیرگاه های این موتورسیکلت ها و ایستگاه های شارژ آنها باید در سطح شهر ایجاد شود و در صورت لزوم در مرکز شهر ممنوعیت تردد برای موتور سیکلت های بنزینی ایجاد گردد تا افراد برای استفاده از آنها ترغیب شوند.

وی بیان کرد: براساس مصوبه شورای شهر برای خریداران این موتورسیکلت ها وام با بهره 4 درصد در نظر گرفته شده است که در حال حاضر در بانک شهر قابل دریافت است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطر نشان کرد: نباید خودروی دیزلی غیراستاندارد تولید شود. خوشبختانه کیفیت بنزین نسبت به گذشته بهتر شده است و عرضه بنزین تولید پتروشیمی‌ها که سرطان‌زا بود متوقف شده است و این یک گام به جلو بود. هرچند اگر بنزین استاندارد داشته باشیم و خودروی استاندارد نداشته باشیم، مشکل همچنان باقی است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۷ روز پیش
      آرشیو