فونیکسریمکسبهتام

یک مسئول در هرمزگان:

برای جابجایی دانش آموزان ناگزیر به استفاده از وانت هستیم

عصر خودرو- مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با ابراز تاسف از حادثه خودروی دانش آموزان بشاگردی که منجر به فوت یکی از دانش آموزان شد ، گفت: آموزش و پرورش برای جابه جایی دانش آموزان در مناطق سخت گذر ناگزیر به استفاده از خودروی وانت است.

برای جابجایی دانش آموزان ناگزیر به استفاده از وانت هستیم
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا ، دانش هاشمی پور یکشنبه ضمن ابراز همدردی با خانواده دانش آموز بشاگردی بااشاره به تکرار حادثه برای خودروی حامل دانش آموزان در منطقه بشاگرد ، افزود:در بشاگرد به لحاظ مشکلات زیرساختی و سخت گذر بودن مناطق روستایی ، ناگزیر به استفاده از خودرو وانت برای جابه جایی دانش آموزان هستیم.
وی بیان داشت: اگر چه با تمرکز بر جلب و جذب منابع و امکانات بیشتر و همچنین توسعه مدارس شبانه روزی و روستا مرکزی همه توان خود را با استفاده از ظرفیت ها و منابع برای رفع مشکلات جابجایی دانش آموزان ، به کار گرفته ایم اما باید این واقعیت را هم مدنظر داشته باشیم .
وی ادامه داد:مدیریت موضوع و پرداخت هزینه این خودرو (حامل دانش آموزان) برعهده اداره کل کمیته امداد بشاگرد بوده که اقدام به جابجایی دانش آموزان خوابگاهی تحت پوشش خود می کرد اما آموزش و پرورش خود را از این مسئولیت جدا نمی داند و اعتقاد داریم همه باید در یک فرایند منسجم برای رسیدن به اهداف توسعه تکمیل کننده همدیگر باشیم.
این مسئول اظهارکرد: شهرستان بشاگرد به دلیل محرومیت های خاص که از گذشته وجود داشته است دارای زیرساخت های مناسب ارتباطی در مناطق روستایی نیست و برای جابه جایی ، وسیله ای غیر از وانت در مناطق سخت گذر امکان تردد ندارد ، ضمن اینکه در این شهرستان توسعه شرکت های حمل و نقلی با بهره مندی از خودروهای مناسب یک ضرورت است.
هاشمی پور تاکید کرد: آموزش و پرورش به لحاظ گستردگی به تنهایی نمی تواند از عهده همه مشکلات برآید و برای رفع مشکلات و تنگناها ، در مسیر برنامه های خود ، نیازمند حمایت همه جانبه است و همه باید در کنار این مجموعه باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان با تاکید بر اینکه از تکرار این قبیل حوادث متاثر است ، بیان داشت: موضوع سرویس مدارس در حیطه مسئولیت های آموزش و پرورش نیست و علاوه بر نهادهای دیگر ، خانواده ها نیز نقش مستقیمی در این امر مهم دارند.
وی گفت: احساس مسئولیت در آموزش و پرورش اصل بنیادین است و اگر چه بسیاری از مسائل از عهده این مجموعه خارج است و یا مربوط به وظایف مسئولان دیگر و واحدهای برون سازمانی است اما همه ما یک جمع واحد هستیم و باید در مشکلات و دستاوردها خود را سهیم بدانیم.
مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان ادامه داد: برای اینکه بتوانیم مشکلات آموزش و پروش را کاهش دهیم و همه توجه متولیان تعلیم و تربیت معطوف امرآموزش و رشد شاخص ها باشد ، باید توجه بیشتری به این مجموعه در بحث اعتبارات و امکانات و توسعه مدارس شبانه روزی شود.
وی یادآورشد: برای رسیدن به این مهم آموزش پرورش هرمزگان براستفاده از ظرفیت خیران و حمایت مضاعف مقامات عالی استان و کشور متمرکز است که جا دارد از همراهی و حمایت همه دلسوزان آموزش و پرورش بویژه نماینده عالی دولت در استان و نمایندگان مجلس قدردانی کنیم.
رئیس اداره آموزش و پرورش بشاگرد ، با حضور در بیمارستان میناب مقدمات ترخیص 2 دانش آموز مصدوم را فراهم کرد و در حال حاضر فقط یک دانش آموز که حال وی رضایت بخش است جهت پیگیری روند درمانی در بیمارستان میناب با حمایت آموزش و پرورش بستری است.
عبدالرضا روشن ضمیر با تاکید بر بسیج همه امکانات برای به حداقل رساندن مشکلات آموزش و پرورش این شهرستان ، اظهارکرد: مدیرکل آموزش و پرورش استان از لحظه وقوع حادثه با پیگیری امور و دستورانجام اقدامات لازم ، توجه ویژه ای به این مهم داشته اند و با جدیت پیگیر رفع چالش های آموزش و پرورش شهرستان بشاگرد در سطح مقامات عالی استان ، نمایندگان مجلس و مقامات وزارتخاته هستند.
بدنبال حادثه واژگونی خودروی نیسان حامل 19 دانش آموز خوابگاهی کمیته امداد بشاگرد که از روستای درکاه به سمت خمینی شهر در تردد بود ، یک دانش آموز جان خود را از دست داد و سه نفر دیگر نیز مجروح و به بیمارستان میناب اعزام شدند.
همچنین 13 آذرماه امسال نیز واژگونی وانتنیسان حامل دانش آموزان در محور بشاگرد به جاسک 18 زخمی برجای گذاشت.
آموزش و پرورش بشاگرد دارای هفت هزار و 500 دانش آموز است که در 196 مدرسه مشغول به تحصیل می باشند.
شهرستان بشاگرد در فاصله 330 کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان واقع شده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط
پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
    پربازدیدترین های هفته
      دکه مطبوعات
      • خودرو امروز ۶۶۹
      • خودرو امروز ۶۶۸
      • خودرو امروز ۶۶۷
      • خودرو امروز ۶۶۶
      • خودرو امروز ۶۶۵
      • خودرو امروز ۶۶۴
      • خودرو امروز ۶۶۳
      • خودرو امروز ۶۶۲
      • خودرو امروز ۶۶۱
      آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
      آرشیو