فونیکسریمکسبهتام

کسب مال نامشروع با طراحی تصادفات ساختگی

عصر خودرو- رئیس پزشکی قانونی منطقه مرکزی تهران گفت: برخی افراد سودجو با هدف کسب مال نامشروع اقدام به طراحی تصادفات ساختگی رانندگی می کنند.

کسب مال نامشروع با طراحی تصادفات ساختگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۳:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از واحد مرکزی خبر، محمد حسین میرجلیلی افزود: یکی از پدیده هایی که در سالهای اخیر در پزشکی قانونی شناخته شده تصادفات ساختگی رانندگی است و افرادی برای کسب مال نامشروع صدماتی را بصورت مصنوعی در بدن خودشان ایجاد می کنند.
وی گفت: این افراد سودجو پس از ضرب و جرح اندام های بدنشان به پزشکی قانونی می آیند تا از نظریه کارشناسی این مرجع قانونی استفاده کنند و دیه بگیرند.
رئیس پزشکی قانونی منطقه مرکزی تهران تصریح کرد: از آنجاییکه آمار چنین کلاهبرداری هایی رو به افزایش است ما روشهای تشخیصی مناسبی برای تشخیص صدمه ناشی از تصادف و یا خود زنی داریم .
میر جلیلی ادامه داد: پزشکی قانونی الگوهایی را ثبت کرده که از سراسر کشور جمع آوری شده و در هنگام مواجه با نمونه های مشابه تشخیص می دهیم که تصادف ساختگی است.
وی در پاسخ به این سوال که بیشترین صدمات و جراحات در کدام قسمت از نواحی بدن افراد مراجعه کننده است افزود: ضرب و جرح ها در قسمتهای مختلف بدن انجام می شود اما جراحتی که در یک حادثه واقعی ایجاد شده با جراحتی که بصورت مصنوعی انجام گرفته قابل تشخیص است چنانکه الگویی که در شکستگی ساختگی ایجاد می شود با الگوی واقعی در تصادف متفاوت و قابل تشخیص است.
میرجلیلی گفت: در حال حاضر آمارهای چنین پرونده هایی در حال جمع آوری است ضمن اینکه پدیده تصادفات ساختگی و ادعای خسارت های بدنی پیش از این در مناطق محدودی دیده می شد اما امروز متاسفانه فراگیر شده است .
وی تصریح کرد: توجه به منافع مالی موجب شده که افراد کلاهبردار شیوه های جدیدی اتخاذ کنند و پیش از این هم پرونده هایی داشته ایم که فردی در اثر سقوط از پله، فرزندش سقط شده اما این حادثه تصادف رانندگی اعلام کرده تا خسارت بگیرد.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط