فونیکسریمکسبهتام

روز بدون خودرو در فردیس

عصر خودرو- به مناسبت ۲۹ دی با شعار همه به سوی هوای پاک، آیین روز بدون خودرو با حضور کارکنان نیروگاه منتظر قائم ، مپنا، بهداشت محیط و اداره حفاظت محیط زیست و بهزیستی شهرستان فردیس برگزارشد.

روز بدون خودرو در فردیس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو» به نقل از ایرنا، پیاده روی بدون خودرو با حضور کارکنان نیروگاه منتظر قائم ،مپنا و دوستداران محیط زیست از فلکه دوم فردیس به سمت نیروگاه منتظر قائم و مپنا انجام گرفت.
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان فردیس درحاشیه این برنامه به خبرنگار ایرنا گفت: همچنین پیاده روی بدون خودرو در شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس انجام شد.
مرتضی شکوری پور افزود: بیش از 1500 قلیان به منظور شعار سلامت جامعه در شهرک صنعتی سیمین دشت فردیس معدوم شد.
وی با گله مندی از واحدهای صنعتی شهرک صنعتی سیمین دشت افزود: علیرغم پیگیری و هماهنگی صورت گرفته متاسفانه در این برنامه هیچ کدام از واحدهای صنعتی در این پیاده روی حضور نداشتند.
وی اظهارداشت: براساس داده های ایستگاه سنجش درصد هوای پاک نسبت به سال گذشته بیشتر بوده است طبق شاخص هوا زیر 50 روز هوای سالم در فردیس وجود داشت.
شکوری پور گفت: علت اصلی آلودگی هوای شهرستان فردیس به منابع متحرک شامل خودروها و منابع سیار مانند ریز گردها و معادنی که در شرق فردیس واقع شده با وزش باد باعث افزایش آلودگی هوای در بعضی از روزهای این شهرستان می شود.
وی ادامه داد: به مناسبت روز هوای پاک به منظور پایش ، بررسی و ارزیابی عملکرد زیست محیطی نیروگاه منتظر قائم فردیس با حضور اعضای کمیته هوای استان البرز و معاونان استاندار در محل نیروگاه برگزار می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه نیروگاه منتظر قائم از آلایندگی زیست محیطی خارج شده است کارگروه هوای استان البرز فردا از نزدیک بازدیدی خواهند داشت.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان فردیس نیز گفت: امیدوارم روزی برسد همه بچه های ایران و سالمندان از هوای پاک استفاده کنند از طرفی فرهنگ استفاده از وسیله نقلیه عمومی نهادینه شود.
علیرضا فتاح پور افزود: کارشناسان اداره بهزیستی در مهدکودکها و مراکز تحت پوشش آموزش های لازم را با همکاری محیط زیست و شهرک صنعتی سیمین دشت انجام می دهیم تا این فرهنگ در همه خانواده ها نهادینه شود.
رئیس اتاق اصناف شهرستان فردیس هم گفت: ضایعات قلیان های معدوم شده مانند برنج فروخته شده و برای افراد تحت پوشش بهزیستی فردیس هزینه می شود.
محمد مهرور افزود: امیدوارم با هوای پاک به تنفس مردم جامعه و محیط سالم برای کودکان و نوجوانان فراهم کنیم.
کارشناس واحد بهداشت محیط شهرسستان فردیس نیز گفت: نظارت به عوامل آلودگی هوابخشی از وظایف کارشناسان بهداشت محیط است ؛اقدامات لازم جهت کمک هرچه بیشتربه محقق شدن این مهم توسط بازرسان واحدبهداشت محیط شهرستان محیط فردیس اجرایی شد.
ریحانه رباطی افزود: همانطور که می دانیم به هرماده ای که واردهواشده و خواص شیمیایی فیزیکی و زیستی آن راتغییردهد به چنین هوای تغییریافته ای هوای آلوده می گوییم ازطرفی گازهای کشنده که به زباله های موجود در هوامعروف هستند ناشی از ترکیب دوده خروجی کارخانجات ؛اکسیدنیتروژن و مونوکسیدکربن ؛سرب اگزوز ماشینها می باشند.
وی افزود: ازطرفی گازسمی مونوکسیدکربن به طورعمده مربوط به خودروهایی است که مصرف سوخت آنها بنزین است و این خودروهامقادیرزیاد از گاز مونوکسیدکربن راازطریق لوله ی اگزوز خودرو وارد هوا می کنند.
وی اظهار داشت: شعار'مبارزه با تک سرنشینی خودروها'واستفاده از وسایل نقلیه عمومی ؛درتمام روزهای سال نقش به سزایی درکنترل آلودگی می توانند داشته باشند.
رباطی گفت: ازطرفی بخشی ازسهم تولید آلودگی هوا و نشرگاز مونوکسیدکربن مربوط به فعالیت عاملین تولیدوپخش ومصرف دخانیات وقلیان هاست بااقدامی ضربتی کارشناسان واحدبهداشت محیط شهرستان فردیس نسبت به جمع آوری قلیان ها ازسطح چایخانه ها وسفره خانه ها درگشت های شبانه وبازدیدهای روتین طرح تشدید نسبت به پیشگیری ازکشیدن قلیان به عنوان یک رفتار پرخطر و دروازه ای برای سایر رفتارهای پرخطر اقدام کردند.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم