فونیکسریمکسبهتام

آنگلا مرکل در واکنش به تهدید شدن ب ام و:

برای تجارت آزاد مبارزه خواهم کرد

عصر خودرو- صدراعظم آلمان در یک واکنش غیرمستقیم به تهدید دونالد ترامپ علیه خودروسازان آلمانی گفت که به تجارت آزاد متعهد باقی خواهد ماند.

برای تجارت آزاد مبارزه خواهم کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۰:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصرخودرو»  به نقل از رویترز، آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در اتاق بازرگانی و صنعت آلمان در شهر کلن گفت که دولت وی برای تجارت آزاد و بازار باز مصمم است.

وی با اشاره به تعهد آلمان به تجارت آزاد که به آبادانی این کشور کمک کرده و آن را به یکی از پیشروترین کشورهای صادرکننده جهان تبدیل کرده، گفت: ما آماده این مبارزه هستیم و(تجارت آزاد) برای ما یک اصل است.
دونالد ترامپ روز گذشته شرکت خودروسازی ب ام و را تهدید کرد که اگر این خودروساز در کارخانه جدید خود در مکزیک خودرو تولید و به بازار آمریکا صادر کند، با تعرفه گمرکی 35 درصدی دولت وی مواجه خواهد شد.

ترامپ گفت: ب ام و باید کارخانه جدید خود را در آمریکا بسازد زیرا این کار برای این شرکت بسیار بهتر است. من طرفدار تجارت آزاد هستم اما نه به هر قیمتی.
ولفگانگ شویبله وزیر دارایی آلمان نیز به ترامپ درباره خطرات سیاست‌های تجاری وضع مالیات برای دفاع از صنایع داخلی در برابر رقبای خارجی هشدار داد.

شویبله در گفتگو با وال استریت ژورنال گفت: هرکس که خواهان رشد است باید از بازار باز و آزاد دفاع کند. سیاست دفاع از صنایع داخلی میتواند مزایای کوتاه مدت داشته باشد ولی تقریبا همیشه در بلندمدت مخرب بوده است.
مرکل ابراز امیدواری کرد که شرکت‌های آلمانی واکنش مطلوبی به این چالش داشته باشند.

پیشتر سخنگوی ب ام و در واکنش به سخنان رئیس جمهور منتخب آمریکا گفته بود: این شرکت در آمریکا خود را در خانه حس می‌کند و به طور مستقیم یا غیرمستقیم حدود 70 هزار کارگر را در این کشور استخدام کرده است.

برچسب ها
کرمان موتوراکستریم
مطالب مرتبط