فونیکسریمکسبهتام

خودرویی ها در بازارسرمایه/۲۸ دی ۹۵

بازگشت روزنه های امید به گروه خودرویی

عصر خودرو- امروز سه شنبه ۲۸ دی ماه، گروه خودرو و ساخت قطعات تحت تاثیر خبرهای خوبی که حوالی شرکت ایران خودرو بود به لیدری این شرکت درمجموع سبزپوش بود از این رو شاخص گروه خودرویی با ۲۷۸ واحد افزایش معادل ۱.۵۸ درصد در مدار ۱۷ هزار و ۸۲۳ واحد قرار گرفت.

بازگشت روزنه های امید به گروه خودرویی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرخودرو» ، امروز ایران خودرو دیزل که قصد افزایش سرمایه101درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارد، از راه اندازی خط تولید وانت آریسان و فروش 5 هزار دستگاه و همچنین واگذاری برخی از شرکتها خبر داد تا سهام مالک آن یعنی ایران خودرو با اقبال روبرو شود.
    از این رو در ابتدای ساعت معاملات نماد خودرو از تقاضای خوبی برخوردار بود و در محدوده مثبت کامل در قیمت 293 تومان دادوستد 12 میلیون سهمی را تجربه کرد، در پایان معاملات خودرو با حجم 33 میلیونی در قیمت پایانی 2,897 ریال و رشد 3.61 درصدی به کار خود خاتمه داد، امروز خودرو 37 واحد تاثیر مثبت بر شاخص کل بورس گذاشت.
    گفتنی است، قیمت 280 تا 290 برای خودرو بسیار مهم بوده و اگر تقاضا به صورتی شکل گیرد که این محدوده با قدرت شکسته شود باید انتظار سیکل دوم حرکت را داشت.
    همچنین امروز صحبتهایی درمورد قرارداد شرکت بنز با ایران خودرو دیزل جاری بود، براین اساس بنز در انتظار مشخص شدن رویکرد دولت جدید آمریکا است تا در صورت دریافت سیگنال‌های مثبت، تفاهم‌نامه با خاور را به قرارداد تبدیل کند.
    در ساعت پایانی معاملات دیروز حمایت مناسبی از سوی حقوقی ها صورت گرفت، از سهامداران عمده خودرو 6 میلیون شرکت نگار نصر و 500 هزار شرکت وملی خریدار بود، خساپا نیز از زمان بازگشایی تاکنون مورد حمایت ورنا به عنوان سهامدار عمده با خریدهای میلیونی قرار گرفته است.
    در این گروه سهامداران خودرویی تعداد 143میلیون سهام را به ارزش 24 میلیارد تومان در 11 هزار نوبت معاملاتی دست به دست کردند که نشاندهنده افت حجم و ارزش معاملات نسبت به روز قبل بود.
    در این بین نماد خپارسح بیشترین حجم معاملات را با 129میلیون رقم زد، پس از آن خزامیا با 37 میلیون،خودرو 33 میلیون و خساپا با 29 میلیون حجم معامله قرار داشتند، بیشترین ارزش معاملات گروه نیز مختص نماد خودرو با حدود 10 میلیارد تومان معامله بود.
    امروز اکثر نمادها سبزپوش بودند، نمادهای ختور و خلنت صف خریدهای سبکی تشکیل داده بودند، پس از آن نمادهای خمحور 3.63 درصد، خودرو 3.61 درصد، خکاوه 2.86 درصد، ختوقا 2.79 درصد بیشترین افزایش قیمت پایانی را تجربه کردند، خساپا نیز رشد 1 درصدی در قیمت 1,145 ریال داشت، در مقابل نمادهای سبزپوش امروز خفنر در قیمت 2,827 ریال تا آستانه صف فروش پیش رفت.
    امروز حقوقی خودرو و خساپا بیشتر خریدار بودند تا فروشنده، حقوقی خودرو 11 میلیون خریدار و 6 میلیون فروشنده بود، حقوقی خساپا نیز 13 میلیون خریدار و 2 میلیون فروشنده بود.
    چند روزی است که زمزمه هایی از اعلام خبرهای خوش گروه خودرویی در روزهای آتی شنیده می شود که گمانه زنی ها از نزدیک شدن انجام معامله بلوکی مجموعه ایران خودرو و اتفاقات مثبتی که در بخش کاهش هزینه های مالی شرکت صورت گرفته، حکایت دارد.
    همچنین امروز از مذاکرات گسترده  با 19 خودروساز بزرگ سخن به میان آمد، سازمان گسترش و نوسازی پس از لغو تحریم‌ها در یک سال گذشته، مذاکرات گسترده‌ای با 19 خودروساز بزرگ جهان داشته که تعدادی از آن اعلام شده و مابقی نیز در حال نهایی شدن هستند.

    برچسب ها
    کرمان موتوراکستریم
    مطالب مرتبط
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • خودرو امروز ۶۶۹
        • خودرو امروز ۶۶۸
        • خودرو امروز ۶۶۷
        • خودرو امروز ۶۶۶
        • خودرو امروز ۶۶۵
        • خودرو امروز ۶۶۴
        • خودرو امروز ۶۶۳
        • خودرو امروز ۶۶۲
        • خودرو امروز ۶۶۱
        آخرین بروزرسانی ۱۶ روز پیش
        آرشیو